منتظر ورود جدی‌تر اپل به حوزه «واقعیت افزوده» باشید

۷ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی حرف از تکنولوژی‌های جدیدی مثل واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده می‌شود اپل چندان حرفی برای گفتن ندارد و خبری از محصولاتی با این ویژگی‌ها یا دست کم مشارکت‌ در چنین طرح‌هایی از طرف این شرکت نیست. این در حالی است که رقبای اپل مثل گوگل، سامسونگ، ال‌جی و مایکروسافت همه سعی کرده‌اند در این مدت سهمی هر چند اندک در هر کدام از این تکنولوژی‌ها داشته باشند.

اما اخیرا مدیر عامل اپل در یک نشست با سرمایه‌گذاران این شرکت عنوان کرده که اپل بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده و به آن علاقه‌مند است.

تیم کوک این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره بازی پوکمون گو که از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می‌کند و توسط شرکت نیانتیک ساخته شده عنوان کرد. او گفته واقعیت افزوده واقعا پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای دارد. تیم کوک ادعا کرده شرکت اپل سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این تکنولوژی داشته و به این سرمایه‌گذاری‌ها هم ادامه خواهد داد. تیم کوک اشاره کرده اپل در بلند مدت قصد استفاده از این تکنولوژی را دارد و معتقد است استفاده از آن یک فرصت فوق‌العاده تجاری محسوب می‌شود که برای کاربران هم جذابیت‌های فراوانی دارد.

البته همانطور که حدس می‌زنید تیم کوک اشاره‌ای به جزییات این موضوع نکرده. او نگفته دقیقا چه نوع سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند و این سرمایه‌گذاری دقیقا منجر به ساخت چه محصول یا محصولاتی خواهد شد؟ اما می‌دانیم که اپل واقعا به این تکنولوژی علاقه‌مند شده چون چندی پیش مشخص شد که شرکتی به نام Metaio که در حوزه واقعیت افزوده فعالیت می‌کند را خریده است.

منبع: Ubergizmo


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar !12SAM

    یعنی نشد سامسونگ یه بار بره تو یه کاری
    بعدش اپل مث قاشق نشسته نپره وسط بگه منم هستم
    یعنی فقط میخواد از قافله عقب نمونه!

  2. Avatar คmïŕÎηƒεřηø

    درود، از اینکه شرکت اپل هم ب صنعت این محصول اومده خیلی خوش حالم که بازار رقابتی میشه و بعدش ب سوده مصرف کننده تموم میشه ولی الان جایگاهی که سونی در صنعت واقعیت افزوده در این حال دارد تا ب حال شرکتی ب گرت پایش هم نرسیده حتی شرکت پر کیفیتی مثل اپل،الان سونی بازار رو تصاحب کرده از کنسول های بازیش بگیر تا بقیه دیگر چیز هاش الان اقا کامران عزیز داره میگه سونی تبلیغات میکنه که انقدر معروف شده خب عزیز من اینم درسته ولی خودت نگاه کن وقتی Ps4 چهل میلیون کاربر داره معلومه معروف میشه وقتی گوشی ای میزنه که رودستش نیست مثال میزنم مثلا Z5 Premium که همه ام ازش خبر دارن این ها معروفی میاره و باید اون شرکت تبلیغ کنه تا خودشو بکشه بالا و حالا حالا ها هیچ برندی نمیتونه جایگاهشو بگیره.GooD LucK 🙂

  3. Avatar کامران

    در بحث این مقاله که شرکت های مطرح در حوزه واقعیت مجازی و افزوده نام برده شده, اسم سونی کجاست با محصول PSVR، که طبق اعلام کارشناسان بالاترین سهم بازار واقعیت مجازی را خواهد داشت. قشنگ مشخصه بایکوت خبری برای سونی در دستور کار بسیاری از رسانه هاست تا تکنولوژی برتر ژاپن جایش را به تکنولوژهای داغون سامکپ (اصلا ال جی چه جایگاهی داره که ازش اسم برده شده) و امثال اونها از کره و شاید چین بده که با شکست مفتضحانه (مثلا Gear VR سامسونگ) در این وادی حرفی برای گفتن ندارند. فعلا رسانه ها دارند حقایق را پنهان می کنند تا موقعیکه ماه از پشت ابر بیرون بیاد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه