اتومبیل جدید هوندا مجهز به کمک راننده‌ی هوشمند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت هوندا (Honda) مدل جدیدی از اتومبیل خود به نام سیویک (Civic) را معرفی کرده است. هوندا در تولید این مدل جدید، پلتفورم، بدنه، موتور و تجهیزات تکنولوژیک را نسبت به قبلی ارتقا داده است.

شرکت هوندا در ویدیویی که برای معرفی این اتومبیل تهیه کرده، جزییات قابل توجهی از قابلیت‌های تکنولوژیک کمک راننده در این اتومبیل را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌ی این سیستم تحت عنوان Dubbed Honda Sensing طراحی شده و شامل امکاناتی برای یک رانندگی امن در بهترین حالت است.

سیستم ترمز CBMS این اتومبیل از یک حسگر رادار موج میلی‌متری به همراه یک دوربین تشکیل شده که اتومبیل‌ها و رهگذرهایی که در مقابل ماشین حرکت می‌کنند را تشخیص می‌دهد. در صورتی که موقعیت خطرناکی پیش بیاید، این سیستم اخطارهای صوتی و تصویری پخش می‌کند و ترمز را فعال می‌کند.

سیستم AAC این اتومبیل به تکنولوژی رادار و دوربین مجهز است و به راننده اجازه می‌دهد سرعت و فاصله تا اتومبیل جلویی را بر اساس سه معیار «کوتاه، متوسط یا طولانی» تنظیم کند.

سیستم LKAS هم کمک می‌کند تا ماشین در یک لاین مستقیم حرکت کند؛ به این ترتیب که یک دوربین روی شیشه‌ی اتومبیل نصب شده که رنگ خط‌کشی‌ها و علایم رانندگی را تشخیص می‌دهد.

سیستم دیگری به نام RDM نیز در این اتومبیل تعبیه شده که مراقب انحراف از جاده است. این سیستم با زدن یک دکمه فعال می‌شود و در صورتی که ماشین از لاین منحرف شود، با اخطارهای صوتی و تصویری راننده را آگاه می‌کند. اگر ماشین از جاده منحرف شود، سیستم به طور خودکار اقدام به کنترل فرمان و ترمز ماشین می‌کند تا راننده خودش با حواس جمع کنترل ماشین را به دست بگیرد.

اتومبیل سیویک همین هفته استاندارد +Top Safety Pick را گرفت که تاییدیه‌ی معتبری برای خودروهای جاده‌ای است.

ویدیوی معرفی اتومبیل هوندا سیویک را مشاهده کنید…

‌‌‌‌‌

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهرداد

    واقعا ژاپن یک سر و گردن توی دنیای خودرو بالاتر ار بقیه است …. جمع کنید این کره خامه ای چینی رو…خخخخخخخخ

    1. Avatar آرمان

      منضورت از کره همون کره است…چه شیر تو شیری شد….ماشین های کره ای دیگه….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه