منوی باتری جدید اندروید O عمر باتری شما را افزایش می‌دهد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چندوقتی‌ست که گوگل روی این موضوع کار می‌کند که با به کارگیری روش‌های مختلف عمر باتری را افزایش دهد؛ یکی از مهم‌ترین روش‌ها قطع کردن فعالیت‌هایی است که در پس‌زمینه توسط بعضی از اپ‌ها انجام می‌شود.

به همین منظور در نسخه بتای اندروید O که همین چند روز پیش رونمایی شد، گوگل منوی تنطیمات باتری را بهتر کرده تا کاربران راحت‌تر متوجه شوند که اپ‌های مختلف در پس‌زمینه تا چه اندازه از باتری استفاده می‌کنند و بفهمند چرا این اپ‌ها بیش از اندازه از انرژی باتری استفاده می‌کنند. در نسخه فعلی اندروید اگر به منوی باتری بروید، می‌توانید ببینید که از آخرین شارژ تا الان کدام اپ‌ها بیشترین استفاده را از باتری کرده‌اند. اما این اطلاعات وقتی به درد ما می‌خورد که داده‌هایی که اندروید O به ما نشان می‌دهد یکی دو قدم از این اطلاعات فراتر باشد.

با استفاده از اطلاعاتی که منوی تنطمیات باتری در نسخه‌ی بعدی اندروید نشان می‌دهد، نه‌تنها متوجه می‌شوید که یک اپ چند درصد از انرژی باتری را مصرف کرده است، بلکه از زمانی که صرف این اپ کرده‌اید هم خبردار می‌شوید. وقتی یک اپ را انتخاب می‌کنید، در منوی نمایان‌شده، هم از مدت زمانی که این اپ در پس‌زمینه از باتری استفاده کرده باخبر می‌شوید و هم از مدت زمانی که مستقیماً از این اپ استفاده کرده‌اید و در نتیجه از باتری استفاده شده. دانستن این‎که کدام‌یک از اپ‌ها حتی وقتی از آنها استفاده هم نمی‌شود مصرف باتری زیادی دارند، بسیار مهم است؛ این موضوع به شما اجازه می‌دهد که عمر باتری‌تان را با پاک کردن اپ‌هایی که به‌درستی کار نمی‌کنند افزایش دهید.

بگذارید این‌طور بگویم: مثلاً یک بازی را در نظر بگیرید که اغلب سرگرم آن هستید و بعد متوجه می‌شوید که این بازی درصد بسیار زیادی را از باتری مصرف می‌کند. اگر این اتفاق زمانی بیقتد که خیلی کم سراغ این بازی می‌روید و غالباً در پس‌زمینه این درصد از باتری را مصرف می‌کند، احتمالاً با یک اپ مشکل‌دار روبه‌رو هستید و نیاز است که آن را پاک کنید. حال سوال این است، آیا کاربران اندروید O از این اطلاعاتی که منوی باتری در اختیار آنها قرار می‌هد استفاده می‌کنند و عمر باتری‌شان را افزایش می‌دهند؟ باید صبر کنیم.

منبع: Android Police

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. دانلود آهنگ جدید

    چه عجب حرکتی زد گوگل واسه باطری

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه