چرا موتورولا بهترین سازنده گوشی‌های اندرویدی است؟

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
موتورولا

طبق نظر بسیاری از کارشناسان، در حال حاضر گوشی گلکسی اس ۹ پلاس بهترین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود و سری گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ در بین گوشی‌های اندرویدی بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهند. اما اگر بخواهیم عملکرد کلی شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی را در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که موتورولا در این زمینه بهترین شرکت به حساب می‌آید.

موتورولا از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه گوش‌های پرچم‌دار، میان‌رده و پایین‌رده، محصولات جذاب و باکیفیتی را معرفی می‌کند. با توجه به اینکه موتورولا روز پنجشنبه ۲ آگوست (۱۱ مرداد) به احتمال زیاد گجت‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد، در ادامه‌ی این مطلب این موضوع را بسط می‌دهیم و می‌گوییم که چرا به نظر ما موتورولا بهترین سازنده گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

موتورولا توجه زیادی به گوشی‌های ارزان‌قیمت نشان می‌دهد

موتورولا

یکی از نقاط قوت این شرکت، توجه آن به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است. وقتی که کاربر گوشی ارزان‌قیمتی را می‌خرد، می‌داند که چنین گوشی هوشمندی احتمالا مجهز به طراحی قدیمی، تراشه ضعیف‌تر و دیگر موارد این چنینی است. اما برخی از شرکت‌ها در مورد ساخت این گوشی‌ها اصلا تلاش نمی‌کنند و نمونه‌های بسیار ضعیفی را روانه‌ی بازار می‌کنند.

به‌عنوان مثال می‌توانیم به گوشی گلکسی J7 پرایم سامسونگ اشاره کنیم. این گوشی هیچ ویژگی هیجان‌انگیزی ندارد و تنها نکته‌ی قابل توجه مربوط به آن، قیمت این گجت است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در مورد گوشی‌های ارزان‌قیمت چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند و اصلا توجهی به این گجت‌ها نشان نمی‌دهند.

موتورولا

از طرفی دیگر، گوشی موتو G6 با وجود اینکه تقریبا هم‌قیمت J7 پرایم است، اما از ویژگی‌های شاخصی بهره می‌برد. از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحه‌نمایش با نسبت تصویر ۱۸:۹ و دوربین دوگانه اشاره کنیم. هرچند تراشه موجود در این گوشی چندان قوی نیست (اسنپ‌دراگون ۴۵۰)، اما باز هم عملکرد آن از بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت خود بهتر است.

موتورولا تغییرات زیادی بر اندروید اعمال نمی‌کند

موتورولا

موتورولا معمولا تغییرات زیادی بر اندروید اعمال نمی‌کند و در بیشتر مواقع به این راحتی‌ها نمی‌توان تفاوت بین اندروید موجود در گوشی‌های این شرکت و اندروید خالص را تشخیص داد. تغییرات کوچکی هم که این شرکت اعمال می‌کند، در بیشتر مواقع منجر به بهبود تجربه کاربری می‌شود. در همین زمینه می‌توانیم بگوییم که موتورولا شرکتی است که همگام با سیاست‌های کلی سیستم‌عامل اندروید حرکت می‌کند.

موتو مادها قابلیت‌های جذابی را به ارمغان می‌آورند

موتورولا

هرچند گوشی‌های ماژولار آن‌چنان که باید و شاید مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند، اما افرادی که از گوشی‌های تکراری خسته شده‌اند، می‌توانند با خرید یکی از این گوشی‌ها، به انواع و اقسام قابلیت‌های جذاب دسترسی پیدا کنند. البته تمام موتو مادها هم هیجان‌انگیز نیستند، اما بسیاری از آن‌ها می‌توانند قابلیت‌های جذابی را برای گوشی ماژولار موردنظر به ارمغان بیاورند.

اول از همه باید به رویکرد موتورولا در مورد ساخت گوشی‌های ماژولار اشاره کنیم. نسل‌های مختلف سری گوشی‌های Moto Z طراحی کلی یکسانی دارند که این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد از موتومادهای یکسان برای گوشی‌های مختلف استفاده کنند. در ضمن هرکدام از این گوشی‌ها با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. به‌عنوان مثال گوشی موتو Z3 Play که امسال عرضه شد،۴۵۰ دلار قیمت دارد که ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از گوشی موتو Z2 Force است.

موتورولا

در مورد جزئیات مراسم فردا اطلاعات زیادی در دست نداریم و شاید یک گوشی تازه‌نفس از سری گوشی‌های موتو Z معرفی شود و شاید هم موتورولا یک گوشی کاملا جدید را معرفی کند. در هر صورت باید تا فردا صبر کنیم ببینیم که این بار موتورولا از چه گجتی پرده‌برداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی دوباره به مشهورترین گوشی‌های موتورولا

منبع: Tom’s Guide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar میلاد

    خب با خوندن این مقاله من رفتم در قسمت خرید سایت شما و دیدم هیچ مدلی از این برند رو ندارید. این عجیبه!

  2. Avatar سورنا

    تا حالا موتورلا نداشتم اما همیشه احساس میکنم این گوشی خاصه و افراد خاص دوسش دارن دوست دارم گوشی بعدیم موتورلا باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه