موشک فالکن ۹ شرکت SpaceX از آنچه تصور می‌شد، قوی‌تر است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت هوافضای SpaceX، چند روز پیش وب‌سایت رسمی‌اش را بروزرسانی کرده است؛ طی این بروزرسانی، مشخصات موشک‌های فالکن (Falcon) تغییر کرده‌اند. طبق مشخصات منتشر شده، شرکت فضایی «ایلان ماسک» ادعا کرده است موشک Falcon 9 می‌تواند محموله‌هایی سنگین‌تر را به خارج از زمین حمل کند. این مقدار، دو برابر بیشتر از آنچه است که تا به امروز تصور می‌شد. موشک Falcon Heavy حتی توانایی حملی بیشتر از موشک فالکن دارد.

تغییراتی روی خود موشک‌ها انجام شده، بلکه آزمایش‌های سنگین‌تر و جدیدی روی فالکن ۹ انجام داده‌اند.

بیشترین تغییر مشخصات برای موشک فالکن ۹ انجام شده است.در ابتدا گفته شده بود که این موشک می‌تواند محموله‌هایی با وزن ۲۹ هزار پوند (۱۳ هزار کیلوگرم) را به خارج از جو زمین حمل کند. بر اساس مشخصات جدیدی که SpaceX منتشر کرده، این میزان به ۵۰ هزار پوند (۲۲ هزار کیلوگرم) افزایش یافته است. این شرکت هم‌چنین ادعا کرده است که موشک فالکن ۹ می‌تواند محموله‌ای با وزن ۸۸۶۰ پوند (۴ هزار کیلوگرم) را به سیاره‌ی مریخ بفرستد.

Falcon-9-Spec

ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس شرکت SpaceX، در توییترش نوشته است که تغییراتی روی خود موشک‌ها انجام شده، بلکه آزمایش‌های سنگین‌تر و جدیدی روی فالکن ۹ انجام داده‌اند که توانایی این موشک‌ها را مشخص کرده است. ماسک هم‌چنین گفته که اعداد و ارقام منتشر شده، بدون احتساب فرود موشک‌ها محاسبه شده‌اند. یعنی اگر حداکثر میزان بار را روی موشک‌ها قرار دهید، نمی‌توانید موشک را فرود بیاورید. طبق گفته‌ی مدیرعامل SpaceX، اگر بخواهند موشک‌ها را فرود بیاورند و دوباره از آن‌ها استفاده کنند، از حداکثر توانایی حمل بار توسط موشک‌ها، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

شرکت SpaceX همین چند وقت پیش گفت که می‌خواهند در سال ۲۰۱۸ یک مریخ‌نورد را روی سیاره‌ی سرخ فرود بیاورند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه