اپل نتوانست موفقیت آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس را تکرار کند

۵ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون

دیروز خبری منتشر شد که نشان می‌داد خریداران آیفون X از این تلفن هوشمند رضایت قابل‌توجهی دارند اما ظاهرا با وجود این رضایت میزان فروش گوشی‌های جدید اپل یعنی آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نتوانسته موفقیت آیفون‌ ۶ و آیفون  ۶ پلاس را تکرار کند.

طبق یک تحقیق جدید تا ۱۲ آذر گوشی‌های آیفون X، آیفون ۸ و ۸ پلاس حدود ۶۹ درصد فروش گوشی‌های اپل را تشکیل داده است. این در حالی است که هنگام معرفی آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس این رقم در حدود ۹۱ درصد بود.

در واقع میزان خرید آیفون‌های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر در قیاس‌ با سال‌های گذشته در کمترین میزان ممکن قرار گرفته. این خبر نشان می‌دهد که مردم نسبت به سال‌های قبل کمتر ترجیح داده‌اند که گوشی‌‌های جدید اپل را بخرند و بیشتر به خرید مدل‌های قدیمی‌تر تمایل نشان داده‌اند.

اما به چه شکل می‌توان این اتفاق را تحلیل کرد؟ اول از همه باید به قیمت و دسترسی مردم به آیفون X اشاره کنیم. این مدل بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت داشت و در کنار قیمت بالا میزان عرضه آن هم به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن با محدودیت‌هایی مواجه بود. علاوه بر این، آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس هم به شکلی که انتظار می‌رفت مخاطبان را جذب نکردند. این دو گوشی تقریبا نقطه قوت قابل‌توجهی نسبت به مدل‌های سال قبل نداشتند و ظاهرا کاربران هم احساس نیاز چندانی به خرید این مدل‌های جدید نشان نداده‌اند.

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه