وقتی مک‌کانهی «تایتانیک» را به دی‌کاپریو باخت

۱۸ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تصور فیلم سینمایی تایتانیک حالا پس از چند دهه از تولید و شهرت آن، بدون «لئوناردو دی‌کاپریو» تقریبا غیرممکن است اما شاید برای‌تان جالب باشد بدانید «متیو مک‌کانهی» یکی از گزینه‌های ایفای نقش «جک داوسون» در فیلم سینمایی تایتانیک بود؛ نقشی که نهایتا به لئوناردو دی‌کاپریو رسید.

این اتفاق تاثیرات زیادی در زندگی مک‌کانهی داشت. تایتانیک در مراسم اسکار ۱۹۹۸ درخشش زیادی داشت و ۱۱ جایزه اسکار را تصاحب کرد؛ ۱۵ هفته در صدر جدول باکس‌آفیس حضور داشت و در زمان خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد

مک‌کانهی ۴۹ ساله که آن زمان ۲۸ ساله بود می‌گوید به شدت علاقه‌مند بوده این نقش را ایفا کند و وقتی بعد از تست بازی برای نقش جک داوسون خبری از تیم تولید تایتانیک نشده به شدت ناامید شده است.
مک‌کانهی که در یکی از پادکست‌های خبرگزاری هالیوود ریپرتر حضور داشته در این‌ مورد گفته که با «کیت وینسلت» بازیگر نقش رز تست داده و بعد از انجام تست بازیگری با اعتماد به نفس تمام محل را ترک کرده چون گمان می‌کرده کارش را به خوبی انجام داده و احتمالا نقش را تصاحب خواهد کرد.
این اتفاق تاثیرات زیادی در زندگی مک‌کانهی داشت. تایتانیک در مراسم اسکار ۱۹۹۸ درخشش زیادی داشت و ۱۱ جایزه اسکار را تصاحب کرد؛ ۱۵ هفته در صدر جدول باکس‌آفیس حضور داشت و در زمان خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد. فیلم‌ در تمام این سال‌ها در بسیاری از کشورهای جهان اکران شده و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را دیده‌اند. در عین حال بعضی از کارشناسان معتقدند تایتانیک تاثیرگذارترین فیلمی بوده که هالیوود در تاریخ خود تولید کرده‌. مجموعه عواملی که می‌توانست تاثیر فوق‌العاده‌ای در به شهرت رسیدن بازیگر نقش اصلی مرد فیلم داشته باشد.
متیو مک‌کانهی با بازی در فیلم «مات و مبهوت» (Dazed and Confused) ساخته ریچارد لینکلیتر شناخته شد و اولین نقش اصلی خود را یک سال پیش از ساخته شدن تایتانیک در فیلم «زمانی برای کشتن» (A Time to Kill) جوئل شوماخر ایفا کرد. با این وجود مک‌کانهی تا سال‌ها بعد آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت و شهرت بیشترش را مدیون سال‌های اخیر بویژه از سال ۲۰۱۰ به این سو است. او بخاطر بازی در فیلم باشگاه خریداران دالاس (Dallas Buyers Club) ساخته سال ۲۰۱۳ اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را تصاحب کرد و مورد تحسین گسترده قرار گرفت‌. همچنین بازی‌اش در فصل اول مجموعه تلویزیونی کارآگاه حقیقی تمجید هواداران را برانگیخت.
دی‌کاپریو که شش سالی از مک‌کانهی جوان‌تر است فرصت‌های بیشتری برای خودنمایی داشت. گرچه نمی‌توان تاثیر جذابیت‌های فیزیکی او برای بسیاری از مخاطبان را در این پیشرفت نادیده گرفت. با این وجود به نظر می‌رسد دی‌کاپریو توانست از یک سوپراستار که صرفا بخاطر چهره مطرح است پافراتر بگذارد و به عنوان یک بازیگر جدی‌تر هم قد علم کند.
دی‌کاپریو در ۲۱ سالگی و بخاطر بازی در فیلم «خاطرات بسکتبال» (The Basketball Diaries) در سال ۱۹۹۵ بیشتر شناخته شد. با این وجود شهرت بین‌المللی و رشد سریع خود در هالیوود را مدیون ایفای نقش جک داوسون در تایتانیک است.
دی‌کاپریو از طریق همکاری با مارتین اسکورسیزی فصل جدیدی در کارنامه خود ایجاد کرد و از نظر توانایی‌های حرفه‌ای بیشتر جدی گرفته شد. او بالاخره در سال ۲۰۱۵ توانست بخاطر بازی در فیلم «بازگشته» (The Revenant) اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را هم به دست بیاورد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar دانیال

    دو عدد عشق

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه