ناسا بخش زیادی از تحقیقاتش را در اختیار عموم قرار داد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان فضایی «ناسا» (NASA) بیش از هزاران تحقیق خودش را به شکل عمومی منتشر کرده تا افراد و سازمان‌های مختلف بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

سازمان ناسا بسیاری از تحقیقات و پتنت‌های خودش را در اختیار عموم قرار داده تا سازمان‌های خصوصی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

در چند روز گذشته ناسا ۵۶ پتنت مخصوص خودش را به صورت عمومی منتشر کرد و حتی تعداد زیادی از تحقیقاتش را هم در اختیار عموم قرار داد. این تحقیقات برای سازمان‌های خصوصی فضایی مانند Space X بسیار ارزشمند خواهند بود و آن‌ها می‌توانند به وسیله‌ی این اطلاعات پیشرفت‌های بیشتری در حوزه‌ی کاری خودشان به وجود بیاورند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تحقیقات ناسا تنها شامل مسائل فضایی نمی‌شود و می‌توان از آن‌ها در حوزه‌های دیگر هم استفاده کرد.

«دنیل لاکنی» (Daniel Lockney) از سازمان فضایی ناسا در بیانیه‌ای به همین مناسبت گفته:” با قرار دادن تکنولوژی‌های ناسا در اختیار عموم، می‌توانیم دوره‌ی جدیدی از پیشرفت و کارآفرینی را به وجود بیاوریم. منتشر شدن این تحقیقات باعث می‌شود که سازمان‌های خصوصی بتوانند از آن‌ها در حوزه‌های کاری خودشان استفاده کنند و راهی برای تجاری کردن بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های ناسا پیدا کنند.”

سازمان NASA‌ در گذشته بخش دیگری از اطلاعات خودش را به حالت عمومی درآورده بود و مردم می‌توانستند از آن‌ها به شکل رایگان استفاده کنند. البته برای تجاری کردن تحقیقات ناسا نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی است. در پتنت‌هایی که ناسا به شکل عمومی منتشر کرده، اطلاعات زیادی درباره ساخت موشک‌های مختلف می‌شوند.

‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

‌‌‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    امیدوارم ایران هم بتونه از این اطلاعات ارزشمند استفاده کنه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه