ناسا در ماه به دنبال آب می‌گردد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات جدیدی ثابت کرده است که ناسا توانایی راه انداختن یک ایستگاه فضایی روی سطح ماه را دارد. محققان گفته‌اند که با همکاری شرکت‌های خصوصی برای تبدیل آب به سوخت موشک، هزینه‌ی ساخت کولونی‌ها روی ماه بسیار کم خواهد شد.

اگر فضاپیمای جدید ناسا بتواند قسمت‌های پر آب ماه را پیدا کند، امکان تاسیس یک ایستگاه فضایی روی ماه ممکن می‌شود

چنین ایستگاهی، ۹۰ درصد کمتر از تخمین‌های قبلی هزینه بر خواهد داشت. برای مثال، به‌جای ۱۰۰ میلیارد دلار، می‌توان ۱۰ میلیارد هزینه و حتی سوخت فرستادن فضانوردان به مریخ را هم تامین کرد.

فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. تبدیل آب به سوخت، نیازمند شکستن آب به هیدروژن و اکسیژن است که سپس به عنوان سوخت موشک استفاده می‌شود. مشکل این جا است که دانشمندان می‌گویند احتمالا به اندازه‌ی کافی آب روی ماه برای این کار وجود نخواهد داشت.

فضاپیمای The Lunar Crater Observation and Sensing Satellite شرکت ناسا پس از فرود آمدن روی سطح ماه، گزارش داد که آب به مقدار زیادی در پوسته‌ی ماه پیدا می‌شود. مشکل این جا است که ناسا دقیقا نمی‌داند این آب را در چه مناطقی می‌تواند پیدا کند.

آب

ناسا گزارش داده که فضاپیمایی به اسم Lunar IceCube دقیقا مختص پیدا کردن آب روی ماه ساخته است. برای مدت شش ماه قرار است IceCube را به ماه بفرستند تا با استفاده از یک طیف‌سنج فروسرخ مکان دقیق آب را پیدا کند.

ناسا دقیقا تاریخ فرستادن این فضاپیما را مشخص نکرده، اما گفته است که توسط موشک Space Launch System فرستاده خواهد شد. این موشک هم احتمالا تا چند سال آینده آماده نخواهد شد.

منبع: Popsci

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه