ناسا شایعه‌ی برخورد سیارک با زمین را رد کرد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دوباره شایعه‌ای به میان مردم راه افتاده که قرار است دنیا نابود شود؛ آن هم با برخورد یک سیارک به زمین. از این نوع شایعات تا به حال کم در بین مردم رواج پیدا نکرده‌اند. در سال ۲۰۱۱ قرار بود سیارک Elenin به نژاد انسان‌ها پایان دهد و در سال ۲۰۱۲ هم قرار بود سیارکی که ظاهرا توسط تقویم مایا‌ها پیش‌بینی شده بود، زمین را از بین ببرد.

شایعه‌هایی مبنی بر برخورد یک سیارک به جزیره‌ی پورتو ریکو در بین مردم پخش شده‌اند. ناسا می‌گوید که هیچ کدام از این شایعات واقعیت ندارند.

امسال هم شنیده می‌شود که سیارک‌های ۲۰۰۴ BL86 و ۲۰۱۴ YB35 قرار است به ترتیب در ماه‌های دی و فروردین به زمین بخورند.

با این حال، این شایعه‌ها هم مثل همیشه دروغ از آب درآمده‌اند. ناسا گفته شایعه‌ی اخیری که درباره‌ی برخورد یک سیارک در جزیره‌ی پورتو ریکو شنیده شده است حقیقت ندارد. بیانیه‌ی ناسا به‌طور کلی وجود چنین پدیده‌ای را تکذیب کرده است.

«پاول کودس» (Paul Chodas)، مدیر بخش اجرام نزدیک به زمین در ناسا، در این باره گفته است: “هیچ نوع اساس علمی، هیچ مدرکی، مبنی بر برخورد یک سیارک یا هر جرم آسمانی به زمین وجود ندارد.”

برنامه‌ی مشاهده‌ی اجرام نزدیک زمین یا The Near-Earth Object Observation Program از سازمان‌ها و اخترشناس‌های مختلف دنیا تشکیل شده است. این گروه تمام سیارک و دنباله‌دارهایی که در فاصله‌ی ۴۸ میلیون کیلومتری از زمین قرار دارند را بررسی و دنبال می‌کند.

بر اساس بررسی‌ها و محاسبات انجام شده، ناسا ادعا می‌کند که تا یک قرن آینده، شانس برخورد اجرام به زمین، یک به ده هزار خواهد بود.

کودس می‌گوید: “هیچ جرم شناخته شده‌ای تا قرن آینده به زمین برخورد نخواهد کرد.”

 منبع: Gizmag

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما