ناسا می‌خواهد هواپیمایی هیبریدی با ۱۴ موتور برقی بسازد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ناسا

ناسا هنوز هم تکنولوژی‌های جدیدی را برای بال‌های هواپیماها آزمایش می‌کند تا بازدهی پرواز را بالاتر ببرد. این سازمان دیروز اعلام کرد که مشغول انجام تحقیقاتی است تا بال هواپیما را به شکل متفاوت و منحصر به فردی طراحی کند. در این بال از ۱۴ موتور الکتریکی استفاده می‌شود. هواپیمای آزمایشی که این سازمان طراحی می‌کند با کد X-57 نام‌گذاری شده و با عنوان «مکسول» (Maxwell) شناخته می‌شود.

X-57 اولین هواپیمای سری X ناسا در دهه‌ی گذشته است. ناسا قصد دارد تکنولوژی‌هایی توسعه دهد تا مصرف سوخت را بهینه کرده و میزان آلایندگی و صدای آنها را کاهش دهد و در عین حال زمینه را برای هواپیماهای کوچک‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر فراهم کند.

هواپیمای مکسول که به احترام «جیمز کلرک مکسول»، فیزیک‌دان اسکاتلندی قرن ۱۹ نامگذاری شده، بر مبنای پروژه‌ی سپتور (Sceptor) ناسا ساخته می‌شود. این هواپیما به نسخه‌ی تغییریافته‌ی انجین ایتالیاییTecnam P2006T و ۱۴ موتور پیشران مجهز می‌شود. محققان امیدوارند بتوانند ثابت کنند که با استفاده از موتورهای زیاد می‌توانند انرژی لازم برای رسیدن به سرعت ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت را کاهش دهند.

این سازمان فضایی مدتی است که این تحقیق را برای هواپیماهای سری X انجام می‌دهد و هنوز تا آماده شدن این هواپیماهای آزمایشی زمان زیادی باقی مانده است. علاوه بر این، ناسا به شرکت «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) مبلغ ۲۰ میلیون دلار اعطا کرده تا هواپیمای X فراصوت خودش را طراحی کند. ناسا امیدوار است که تلاش‌هایش آینده‌ی پرواز را تغییر دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه