ناسا یک فیجت اسپینر به فضا فرستاد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حرکتی جالب، ناسا یک فیجت اسپینر به فضا فرستاده است و به لطف این اسباب بازی، فضانوردان توانسته‌اند ویدیوی جالبی بسازند. «رندی برزنیک»، فضانورد ناسا، دیروز ویدیویی از خود و تعدادی از همکارانش منتشر کرد که یک فیجت اسپینر را در ایستگاه بین‌المللی فضایی آزمایش می‌کردند.

برای چرخاندن اسپینر در فضا، درست مثل کاری که روی زمین می‌کنیم، فضانورد وسط آن را با دست می‌گیرد و قسمت بیرونی اسپینر را می‌چرخاند. می‌توانیم ببینیم که اسپینر در محیط ایستگاه فضایی که جاذبه‌ی کمی دارد، به دور خود هم می‌چرخد و ظاهرا هم نمی‌خواهد بایستد. ویدیو زمانی جالب می‌شود که خود فضانوردان هم شروع به چرخیدن با اسپینرها می‌کنند.

در توضیح این ویدیو، رندی برزنیک نوشته است: «قرار دادن فیجت اسپینر در محیطی با جاذبه‌ی کم و به صورت شناور، کاری می‌کند تا سرعت مرکز حلقه و اسپینر بیرونی یکسان شود و در نتیجه، کل اسپینر به عنوان یک واحد شروع به چرخیدن می‌کند.»

تابستان امسال بود که «دن هیوت»، سخنگوی ناسا، گفته که می‌خواهند برای تست این که آیا یک فیجت اسپینر در فضا تا ابد می‌چرخد یا نه، این اسباب بازی را به ایستگاه فضایی بفرستند و خوشحالیم که به قول‌شان عمل کرده‌اند.

می‌توانید ویدیوی منتشر شده از چرخیدن فیجت اسپینر در ایستگاه فضایی را در پایین ببینید.

منبع: Mashable

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar یوسف

    اینا چیکار میکنن ما چیکار میکنیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه