پردازنده کایرین ۸۲۰ در آنر ۳۰S توانست اسنپدراگون ۷۶۵G را پشت سر بگذارد!

۶ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آنر 30S

با توجه به آنچه که از بنچمارک AnTuTu بدست آمده، شاهد این هستیم پردازنده کایرین ۸۲۰ که قرار است در گوشی آنر ۳۰S مورد استفاده قرار گیرد توانست پردازنده جدید و قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون ۷۶۵G را پشت سر بگذارد!

گوشی آنر ۳۰S قرار است در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ فروردین ۹۹) رونمایی شود و در همین راستا بنچمارک AnTuTu این محصول با نتیجه‌ای عجیب و در عین حال بسیار خوب منتشر شد! تا به اینجای کار می‌دانیم محصول میان‌رده آنر قرار است به پردازنده کایرین ۸۲۰ با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G مجهز شود و در کنار آن نیز به لطف بنچمارک اخیر، متوجه شدیم ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز قرار گرفته. نمایشگر این گوشی از کیفیت +FHD بهره می‌برد و به احتمال بسیار زیاد پنلی از جنس LCD خواهد داشت. بهره‌مندی از اندروید ۱۰ و احتمالا رابط کاربری EMUI 10، دیگر مشخصاتی هستند که از این محصول انتظار داریم.

پردازنده کایرین 820

پردازنده کایرین ۸۲۰ از هشت هسته بهره می‌برد. ۴ هسته قدرتمند Cortex-A76 و ۴ هسته کم مصرف  Cortex-A56، تشکیل دهنده این ۸ هسته هستند و در کنار آن‌ها نیز پردازنده گرافیکی Mali-G57 بکار رفته تا فعالیت‌های ویدئویی و گیمینگ را پردازش کند. در بنچمارک AnTuTu که یکی از معروف‌ترین بنچمارک‌های سنجش عملکرد کلی گوشی است، می‌بینیم عملکرد کایرین ۸۲۰ در کنار کایرین ۸۱۰، کایرین ۹۸۰ و اسنپدراگون ۷۶۵G مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه فقط پردازنده نیست که امتیاز آن را در اختیار داریم بلکه عملکرد گرافیک این ۴ پردازنده نیز مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: گوشی آنر ۳۰S با دوربین چهارگانه و پشتیبانی از اینترنت ۵G راهی بازار می‌شود

پردازنده کایرین 820

همانطور که می‌بینید، عملکرد کایرین ۸۲۰ در اکثر تست‌ها تقریبا مشابه کایرین ۹۸۰ بوده که یک پردازنده قدرتمند به حساب می‌آید! این مسئله به خصوص در بخش پردازنده و رابط کاربری (UX) مشهود است. در این تست عملکرد کلی دستگاه در بخش تجربه کاربری مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌بینیم که کایرین ۸۲۰ یا به عبارتی آنر ۳۰S قرار است عملکردی در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار از خود به نمایش بگذارد!

در مقایسه با اسنپدراگون ۷۶۵G اما که از ۶ هسته‌ قدرتمند Cortex-A76 و ۲ هسته بهینه Cortex-A55 بهره می‌برد، کایرین ۸۲۰ یک سر و گردن بالاتر ایستاده و تنها در بخش رابط کاربری است که نماینده کوالکام از آن با اختلاف بسیار اندکی پیشی می‌گیرد!

با این اوصاف باید عملکرد واقعی این پردازنده در عمل هم ثابت شود. معمولا به نتایج بنچمارک به صورت صد درصد اعتماد نمی‌شود اما به نظر می‌رسد شکی در آن نیست که کایرین ۸۲۰ پردازنده‌ای بهتر از اسنپدراگون ۷۶۵G است.

منبع: gsmarena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar sina

    هر چقدر هم بهتر باشد به دلیل گران بودن گوشی های هواوی و IPS LCD بودن نمایش گر خریدن گوشی هایی با این پردازنده به صرفه و عاقلانه نیست مخصوصا چون خدمات گوگل هم ندارند.

    1. Avatar علی

      سلام،دوست عزیز مثلداسنکه بر عکس گفتی همیشه گوشی های هواوی نسبت مثلا به سامسونگ ارزونتر یوده،دوما نمایگشر lcd خیلی خوبم هستش کجاش بده وضوح و تصویر به این خوبی تازه یه زمانی هم مشکلی پیش بیاد واسه تعویض lps lcd هرینه کمترمیشه صرف کرد،فقط میمونه سروسهای گوگل مثلا همین مپ گوگل بیشتر ایرانیها فکر نکنم ازاستفاده کنن چون بیشتر ازویز یا بلد یا نشان استفاده میکنن بعدش مرورگر میمونه که درسته کروم عالیه ولی میشه از مرورگرهای دیگه هم استفاده کرد بعدش برنامه جیمیل میونه که از برنامه های مشابه دیگم میشه استفاده کرد درکل میشه واسشون جاگزین پیدا کرد همون کاری که داره هواوی انجام میده و انجام داده ولی خب در کل اگه سرویسهای گوگل بود بهتر بود

      1. Avatar احمد

        اول اینکه ، شما استفاده نمیکنی یا فک میکنی کسی از سرویسای گوگل استفاده نمیکنه. من که کارم موبایله ، چند مثال جزءی بزنم. الان یکی تمام مخاطبینشو مثه خودم تو اکانت گوگلم سیو کردم. خوب اینجوری نمیشه ی زمانی گوشیمو سوییچ کنم سمت هواوی اونارو باز گردانی کنم.
        دوم. ی عده ک بازی میکنن حتی خیلی کم‌ تمام اکانتای بازیشون به گوگل سرویس و گوگل پلی کانکته ، سیوای بازیشون‌ بخوان سوییچ کنن رو گوشی های بدون سروبس های گوگل تمامن از بین میرن.
        سوم کدوم app مثه app جیمل میتونه انقد راحت جیمیلتو وا کنه و مدیریت کنه ؟
        مورد بعدی . کدوم استور به غیر گوگل پلی برا اندروید، میتونه انقد راحت و بدون دغدغه ی اینکه app ا آلوده باشن و تعداد زیاد نرم افزار و گیمی که داره براورده کنه .
        بحث صفحه نمایش شد ک ۲ مورد هس . اولا سلیقه ایه دوما رو گوشی های میانرده جز سامسونگ خیلی کم پیدا میشه oled بزارن.
        که همینطور که مشخصه oled از نظر کیفیت و محتوای رنگ خیلط بهتر از lcd هس.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه