بالاخره نسخه‌ی ۶۴ بیتی فایرفاکس از راه رسید

۲۵ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فایرفاکس

با استفاده از معماری ۶۴ بیتی، قدرت مرورگر فایرفاکس در سخت‌افزارهای مدرن و جدید بیشتر می‌شود.

این شرکت در وب‌سایت‌اش گفته که بیش از نیم میلیارد نفر در سطح جهان از این مرورگر استفاده می‌کنند.

شاید برای‌تان عجیب باشد، اما مرورگر فایرفاکس در ویندوز تاکنون یک نرم‌افزار ۳۲ بیتی بوده است. در حالی که گوگل و مایکروسافت مدتی پیش برای نرم‌افزار مرورگرشان به سراغ معماری ۶۴ بیتی رفتند. هرچند که موزیلا در این زمینه از قافله عقب مانده بود. حالا موزیلا هم بالاخره نسخه‌ی ۶۴ بیتی فایرفاکس ۴۳ را برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر کرد. فایرفاکس ۴۳ را از همین حالا می‌توان از طریق Firefox.com برای دسکتاپ دانلود کرد.

اگر در سیستم شما حداقل ویندوز ۷ اجرا می‌شود، این مرورگر با معماری ۶۴ بیتی عملکرد بهتری خواهد داشت و از پردازنده‌های جدیدتر استفاده‌ی بهتری خواهد برد. موزیلا می‌گوید سرعت اجرای فایرفاکس ۶۴ بیتی بهتر است چون می‌تواند به رجیستر و دستورالعمل‌های سخت‌افزارهای جدید دسترسی داشته باشد. این باعث می‌شود سرعت اجرای کدهای جاوااسکریپت به میزان چشم‌گیری افزایش یابد. همچنین امنیت آن افزایش یافته و سازگاری آن هم با اپلیکیشن‌های مختلف بهتر شده است.

علاوه بر این، صرفه‌ نظر از نوع پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه شده است. شما می‌توانید در حالت Private Browsing گستره‌ی بیشتری از رد‌یاب‌های وب را مسدود کنید. همچنین هنگام جستجو در نوار آدرس پیشنهادهایی نمایش داده می‌شود. پشتیبانی آن از دستگاه‌های لمسی مجهز به ویندوز بهتر شده و هر وقت که به صفحه کلید احتیاج داشته باشید، آن را نمایش خواهد داد.

موزیلا آمار و ارقام دقیقی برای فایرفاکس ارایه نداده است، هرچند که این شرکت در وب‌سایت‌اش گفته که بیش از نیم میلیارد نفر در سطح جهان از این مرورگر استفاده می‌کنند. اگر شما مرورگر فایرفاکس را قبلا کنار گذاشته‌اید، بد نیست که نسخه‌ی ۶۴ بیتی آن را امتحان کنید.

اخبار مرتبط: فایرفاکس برای iOS عرضه شد

منبع: Mozilla

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    خدا رو شکر این مرور گر وقتی میخواستی چندین تب رو پشت سر هم باز کنی دچار وقفه و لگ میشه انشاالله درست میشه.

  2. Avatar محمد

    من فایرفاکس رو بیشتر از کروم قبول دارم و استفاده می کنم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه