نسخه‌ی واقعیت مجازی Hellblade عرضه می‌شود

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی hellblade

بازی کردن Hellblade کار ساده‌ای نیست؛ از درجه‌ی سختی و سیستم مبارزه و معماها صحبت نمی‌کنیم، بلکه منظورمان فشاری روانی و استرسی است که به بازی‌کننده منتقل می‌کند. سازندگان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice طوری تمام بخش‌های بازی را طراحی کرده‌اند که بتوانید فشارهای روانی که یک بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی تحمل می‌کند را کمی درک کنید؛ نتیجه‌ی نهایی هم بسیار خوب از آب درآمده است. با این حال، اگر حس مازوخیسم‌تان گل کرده است، بد نیست این خبر را به شما بدهیم که امکان تجربه‌ی Hellblade روی هدست‌های واقعیت مجازی هم فراهم شده است.

نسخه‌ی واقعیت مجازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در روز ۳۱ جولای، یعنی سه روز دیگر، روی کامپیوتر عرضه می‌شود.

استودیوی بازی‌سازی «نینجا تئوری» دیروز اعلام کرد که می‌خواهند نسخه‌ای از جدیدترین ساخته‌شان را برای هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift عرضه کنند. این نسخه‌ی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice VR Edition نام دارد و شامل تغییراتی است تا بتوان آن را با استفاده از هدست‌ها هم تجربه کرد.

ساخت نسخه‌ی واقعیت مجازی با کار ساده‌ای نبوده است. سازندگان Hellblade در قالب ویدیویی که برای معرفی این نسخه منتشر کرده‌اند، به این موضوع اشاره می‌کنند که تنظیمات بسیاری برای دوربین بازی انجام داده‌اند؛ طوری که دوربین بازی تغییراتی کرده است تا بازی‌کننده‌ها احساس تهوع نکنند.

Hellblade واقعیت مجازی

از نظر فنی هم اجرای بازی روی پلتفرم واقعیت مجازی نیازمند بهبودهای بسیاری بوده. با این حال، حتی پس از تلاش بسیار استودیوی نینجا تئوری، حداقل کارت گرافیک برای اجرای نسخه‌ی واقعیت مجازی Hellblade یک کارت GTX 1080 انویدیا یا یک کارت RX 580 رادئون است. بازی برای اجرا روی سرعت ۹۰ فریم در ثانیه تنظیم و بهینه شده است و به همین دلیل، نیاز به یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند دارد.

نینجا تئوری دیروز هم‌چنین در توییتر خود نوشت که نسخه‌ی واقعیت مجازی Hellblade برای کامپیوترهایی با سخت‌افزار بسیار قدرتمند ساخته شده است و به همین دلیل، امکان عرضه‌ی آن روی پلی‌استیشن۴ و هدست پلی‌استیشن وی‌آر وجود ندارد.

در ویدیوی منتشر شده، به این موضوع اشاره می‌شود که ساخت نسخه‌ی واقعیت مجازی از نظر تجاری بازخوردی برای استودیوی نینجا تئوری نخواهد داشت، ولی ساخت این تجربه برای‌شان اهمیت زیادی داشته و در طول دو سال گذشته، تلاش زیادی برای محقق شدن آن کرده‌اند.

Hellblade واقعیت مجازی

قرار است نسخه‌ی واقعیت مجازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در روز ۳۱ جولای، یعنی سه روز دیگر، روی کامپیوتر عرضه شود.

کسانی که نسخه‌ی کامپیوتر بازی را روی استیم خریداری کرده‌اند، به صورت رایگان نسخه‌ی واقعیت مجازی را دریافت خواهند کرد.

بازی Hellblade یکی از پرافتخارترین بازی‌های سال گذشته بود. این بازی توانست جوایز بسیاری کسب کند و حتی در مراسم بفتا به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شود.

اگر می‌خواهید ویدیوی رسمی نینجا تئوری درباره‌ی نسخه‌ی واقعیت مجازی Hellblade را ببینید، آن را در ادامه برای‌تان قرار داده‌ایم.

منبع: Polygon

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar IranianPsycho

    این با هدست با اعصاب آدم بازی میکرد با وی آر بخوای بازی کنی مریض میشی!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه