با نسخه‌ی وب Android Messages پیغام‌های گوشی را با کامپیوتر مدیریت کنید

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپ Android Messages

گوگل اپ پیغام‌رسانی خود یعنی Android Messages را به کامپیوترها و وب هم آورده است. از این پس افراد می‌توانند پیغام‌های گوشی‌های هوشمند خود توسط کامپیوتر مدیریت کنند؛ طوری که امکان دریافت و ارسال پیغام‌های موبایل توسط Android Messages روی کامپیوتر فراهم شده است. مثل نسخه‌ی جدید اپ Android Messages برای موبایل، نسخه‌ی وب این سرویس هم از متن، عکس و استیکرها پشتیبانی می‌کند.

مکان دریافت و ارسال پیغام‌های موبایل توسط Android Messages روی کامپیوتر فراهم شده است.

برای راه انداختن Android Messages روی وب باید به وب‌سایت این اپ بروید، سپس مثل پیام‌رسان دیگر گوگل که پشتیبانی‌اش تمام شده یعنی «الو» (Allo) یک کد QR را با گوشی خود اسکن می‌کنید و همه چیز برای‌تان راه می‌افتد.

گوگل می‌داند که اگر بخواهد با پیام‌رسان‌های رقیب خود یعنی iMessages یا WhatsApp و Facebook Messnger رقابت کند، باید یک نسخه‌ی کامپیوتر هم داشته باشد و این سرویس جدید Android Messages دقیقا این کار را انجام می‌دهد. گوگل پیش از این تلاش‌های بسیار خوبی با اپ Allo داشت، ولی با توجه به اینکه نتوانست کاربران زیادی برای پیام‌رسان Allo پیدا کند، می‌خواهد تمام برنامه‌های خود را روی Android Messages عملی کند. اپ Android Messages به عنوان اپ پیام‌رسانی پیش‌فرض روی گوشی‌های بسیاری نصب می‌شود و به همین دلیل، افراد بسیار بیشتری از آن استفاده می‌کنند و گوگل هم شانس موفقیت بیشتری با این اپ دارد.

اپ Android Messages

هدف نهایی گوگل با اپ Android Messages این است تا پیغام‌های آن را جایگزین کامل اس‌ام‌اس کند. گوگل برای محقق کردن این هدف خود هم سراغ اپراتورهای مختلف رفته است. قرار است سرویس پیغام‌رسانی جدیدی، که بیشتر شبیه به MMS و بر پایه‌ی دیتای گوشی کار می‌کند، امکاناتی مثل فرستادن گیف و عکس و استیکر را به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌ها فراهم کند. گوگل اسم این سرویس را Chat گذاشته است. البته مثل اس‌ام‌اس، پیغام‌هایی که توسط Chat منتقل می‌شود کدگذاری نشده‌اند و به راحتی می‌توان به محتوای آن‌ها دسترسی داشت.

گوگل قابلیت‌های جدیدی مثل امکان جستجو برای فایل‌های گیف و نمایش لینک‌ها را هم در قالب آپدیتی جدید به Android Messages اضافه کرده است.

این طور که به نظر می‌رسد، باید به زودی منتظر تعطیلی کامل سرویس Google Allo و هم‌چنین استفاده‌ی بیشتر از Android Messages باشیم. با توجه به اینکه گوشی‌های اندرویدی زیادی به صورت پیش‌فرض از اپ Android Messages برای ارسال و دریافت اس‌ام‌اس استفاده می‌کنند، اگر گوگل بتواند به خوبی قابلیت‌هایی که می‌خواهد را به این اپ بیافزاید، باید منتظر محبوبیت بالای آن باشیم.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه