گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای قابل انعطاف ساخته می‌شوند

۶ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ دیسپلی که به تولید‌ صفحه‌نمایش برای محصولات شرکت سامسونگ می‌پردازد در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا یک سند ثبت اختراع جدید مربوط به نمایشگرهای منعطف به ثبت رسانده است.

طراحی و تکنولوژی به کار رفته در این سند امکان ساخت نمایشگر‌های تاشو و منعطف را می‌دهد. نمایشگرهایی که می‌توانند در ساخت گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو به کار بیایند. این تکنولوژی، تکنولوژی خواهد بود که در مجموعه صفحه‌نمایش‌های منعطف شرکت سامسونگ به کار خواهد رفت.

untitled-1

ساخت این صفحه‌نمایش به شکلی است که از لایه‌های الکترودی تشکیل شده که با ولتاژ مشخص اعمال شده بر آن‌ها می‌توانند بدون تحمل فشاری که موجب شکستن شود خم شوند. پنل صفحه‌نمایش منعطف مورد بحث از لایه‌های منعطف با مواد پلاستیکی مقاوم در برابر گرما و با دوام بالا ساخته می‌شود.

اخیرا اپل هم یک سند درباره ساخت نمایشگر‌های منعطف به ثبت رساند. به هر حال در آینده رقابت تنگاتنگی بر سر ساخت گوشی‌هایی با چنین صفحه‌نمایش‌هایی در خواهد گرفت و به همین دلیل هم این حوزه به یکی از حوزه‌های مهم تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگی چون اپل و سامسونگ بدل شده است. باید دید چه زمانی این اسناد ثبت اختراع به شکل عملی در ساخت گوشی‌ها نقش ایفا می‌کنند.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سالار

    دیگه آدم مترسه سمت سامی و محصولاتش بره از بس که بی کیفیت و بدون تست و بررسی محصول ارایه میکنه….

  2. Avatar وحید

    یک نکته
    الان از روی این عکسا به این نتیجه رسیدن جنس پلاستیک توش چیه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه