نشانه‌هایی دیگر از تلاش اپل برای ساخت عینک واقعیت افزوده

۸ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آیا اپل در حال کار روی عینک‌های واقعیت افزوده است؟ این تیتر خبری در ماه‌های گذشته در بسیاری از شایعات و حرف و حدیث‌ها درباره اپل دیده شده اما با در نظر گرفتن اظهارنظر مسئولان این شرکت و معرفی ARKit به نظر می‌رسد نتوانیم علاقه شرکت اپل به تولید هدست واقعیت افزوده را نادیده بگیریم.

حال با بررسی اسناد ثبت اختراع شرکت اپل متوجه تکنولوژی‌ شده‌ایم که افراد از طریق آن می‌توانند با گوشی‌هوشمندشان تعامل و از طریق آن تصاویری را در عینک‌های واقعیت افزوده مشاهده کنند. به هر حال با عرضه کیت واقعیت افزوده برای توسعه‌دهنده‌ها منتظر عرضه اپ‌های واقعیت افزوده هستیم.

طبق آخرین اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم ظاهرا این پروژه اپل را شرکت Metaio پیش می‌برد. Metaio شرکتی است که در حوزه واقعیت افزوده فعال است و سال ۲۰۱۵ توسط اپل خریداری شد.

البته این اولین بار نیست که درباره برنامه‌های اپل در حوزه واقعیت افزوده می‌شنویم. همین ماه پیش بود که خبردار شدیم اپل یک شرکت فعال دیگر در حوزه واقعیت افزوده را خریداری کرده. با این وجود اینکه تلاش‌های اپل نهایتا منجر به تولید یک عینک واقعیت افزوده خواهد شد یا نه مساله‌ای است که در هاله‌ای از بهام باقی مانده و با گذشت زمان برای‌مان مشخص خواهد شد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه