نشست خبری «دیجی‌کالا و توسعه اقتصادی کشور» برگزار شد

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

صبح امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست خبری دیجی‌کالا با عنوان «دیجی‌کالا و توسعه اقتصادی کشور» حضور یافتند و از مرکز پردازش این شرکت واقع در شهرک دانش بازدید کردند.

در این کنفرانس خبری که ساعاتی قبل از ظهر امروز آغاز شد مدیران عامل دیجی‌کالا سعید و حمید محمدی درباره وضعیت کنونی این شرکت، اهداف آن و مسیر توسعه‌اش صحبت کردند و در پایان جلسه به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ دادند.

پس از پایان یافتن کنفرانس خبری، اصحاب رسانه از مرکز پردازش دانش بازدید کردند و در بخش‌های مختلف این مرکز از جمله انبار، واحد محتوا، بخش خدمات پس از فروش و مرکز تماس دیجی‌کالا حضور یافتند.

در نشست خبری چه گذشت؟

یکی از بخش‌های مهم بازدید امروز رسانه‌ها از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا حضور در کنفرانس خبری این شرکت بود. سعید و حمید محمدی مدیران عامل دیجی‌کالا پیش از آغاز پرسش و پاسخ‌ها، درباره این شرکت توضیحاتی ارایه کردند.

این توضیحات با ارایه تاریخچه مختصری از تاسیس و روند پیشرفت دیجی‌کالا در کنار ماموریت و چشم‌انداز این شرکت آغاز شد. برادران محمدی به فرآیند توسعه این شرکت هم اشاره کردند و از فروشگاه آنلاین پوشاک دیجی‌استایل، فروشگاه فیدیبو (فعال در حوزه کتاب‌های الکترونیکی) و فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا به عنوان بخشی از گروه بزرگ دیجی‌کالا نام بردند.

وضعیت کنونی دیجی‌کالا نیز در این کنفرانس خبری تشریح شد. براساس توضیحات ارایه شده دیجی‌کالا در حال حاضر بیش از ۲ میلیون بازدید روزانه دارد. سهم این شرکت از بازار خرده فروشی آنلاین بیش از ۹۰ درصد است و متوسط رشد سالیانه این کسب و کار هم بیش از ۱۰۰ درصد در سال بوده است.

دیجی‌کالا در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ سال آینده این رقم به ۱۰ هزار شغل مستقیم برسد. در عین حال این فروشگاه آنلاین با بیش از ۳۰۰۰ فروشنده در پلتفرم Marketplace (مرکز فروشندگان) همکاری می‌کند.

بخشی از اطلاعات ارایه شده توسط برادران محمدی به نقش دیجی‌کالا برای ساخت یک جامعه بهتر و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اختصاص یافت. بر این اساس عرضه بیش از ۵۰ هزار نوع کالای ایرانی، فروش بیش از ۱۰۰ هزار کالای صنایع دستی داخلی از سال ۹۵ تا کنون، حمایت از ۱۶۲ کارگاه صنایع دستی مختلف، معرفی سرویس‌ها جهت بهبود کیفیت زندگی معلولین از طریق کمپین توان‌تک، فراهم کردن لوازم تحصیل دانش‌آموزان در نقاط محروم مرزی در کمپین صفر مرزی، ارسال اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و فروش بیش از ۵۴۰ هزار کتاب از ابتدای سال ۹۴ تا کنون بخشی از اقداماتی بودند که دیجی‌کالا در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش انجام داده است.

بخشی از این کنفرانس خبری به ارایه توضیحاتی درباره  مدل مارکت‌پلیس و چشم‌انداز مرکز فروشندگان در دیجی‌کالا اختصاص یافت. طبق اطلاعات عرضه شده در این بخش دیجی‌کالا قصد دارد همکاری خود با فروشندگان مختلف را به رقمی بالغ بر ۱۰۰ هزار تولیدکننده و فروشنده برساند تا بازار ۲۰۰ میلیونی منطقه خاورمیانه را هدف قرار دهد.

برادران محمدی درباره مرکز پردازش دانش هم اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند. مرکز پردازش دانش بزرگترین مرکز پردازش خاورمیانه و زیرساختی برای توسعه دیجی‌کالا است. این مرکز ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و در کنار وجود نوار نقاله‌ای به طول ۲ کیلومتر ظرفیتی معادل با ۴ میلیون آیتم کالا و ۳۰۰ هزار سفارش در روز را دارا است.

مدیران عامل دیجی‌کالا بخشی از سخنان‌شان را هم به صحبت درباره فروش ویژه یلدای شگفت انگیز این شرکت اختصاص دادند. کمپینی که هر ساله از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود. این کمپین در سال ۹۳ پایه‌گذاری شده است و از نظر دیجی‎کالا تلاشی برای ترویج فرهنگ خرید اینترنتی محسوب می‌شود.
حمید و سعید محمدی در پایان با اشاره به برنامه‌های آتی توسعه استراتژیک مواردی چون گسترش فعالیت در منطقه خاورمیانه، گسترش زیرساخت‌های لجستیک، راه‌اندازی سرویس ارسال فوق‌سریع در تهران و ارایه سرویس prime به مشتریان ویژه را بخشی از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت توسعه هر چه بیشتر عنوان کردند.

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه