نصب بدون اجازه‌ی افزونه، کار دست فایرفاکس داد

۲۷ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فایرفاکس کوانتوم

کاربران فایرفاکس، دیروز با یک افزونه‌ی عجیب و غریب روی مرورگر خود روبرو شدند؛ افزونه‌ای به اسم Looking Glass که بدون اجازه‌ی کاربر روی مرورگر فایرفاکس کوانتوم نصب شده است. این افزونه به صورت پیش‌فرض غیرفعال بود، ولی با این حال کاربران از اینکه یک افزونه بدون آگاهی آن‌ها، روی کامپیوترشان نصب شده، نگران شده بودند.

این افزونه یک بازی است که با همکاری سازندگان سریال Mr. Robot ساخته شده.

در توضیح افزونه به مبهم‌ترین شکل ممکن، جلمه‌ی زیر نوشته شده بود:

«My Reality is just different than yours»

کاربران فایرفاکس یکی پس از دیگری به فروم‌های موزیلا رجوع و از این موضوع شکایت کردند. موزیلا هم با پاسخ به سوالات افراد، گفت که این افزونه یک بازی است که با همکاری سازندگان سریال Mr. Robot ساخته شده.

مجموعه‌ای از نکته‌ها و اطلاعات مختلف در این افزونه مخفی شده‌اند تا طرفداران این سریال، آن را پیدا کنند. پس از فعال کردن افزونه، با ورود به برخی سایت‌ها با تغییراتی مواجه می‌شوید.

پس از اینکه فروم‌های فایرفاکس با پست‌های مختلفی از نگرانی‌های کاربران پر شدند، موزیلا افزونه را پاک کرد و آن را فروشگاه افزونه‌های فایرفاکس قرار داد. کاربران از این موضوع که موزیلا می‌تواند بدون آگاهی آن‌ها، افزونه‌هایی نصب کند و توسعه دهندگان افزونه‌ها هم می‌توانند بدون اجازه گرفتن کاربر، آن‌ها را روی مرورگرهای افراد قرار دهند، ناراضی بودند.

موزیلا حتی برای اینکه سالم بودن افزونه را ثابت کند، کد آن را کاملا در اختیار افراد قرار داد.

منبع: The Verge

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه