نقدها و نمرات Detroit: Become Human منتشر شدند

۷ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی Detroit

جدیدترین بازی «دیوید کیج» (David Cage)، از کارگردانان معروف صنعت بازی که با بازی‌های «فارنهایت» و «باران شدید» خود سبک جدیدی را به این صنعت معرفی کرده، چند روزی است که وارد بازار شده. بازی Detroit: Become Human از نظر ساختاری، همان روند بازی‌های گذشته‌ی استودیوی بازی‌سازی «کوانتیک دریم» را دنبال می‌کند؛ یعنی با یک بازی داستان-محور طرف هستیم که تمام و کمال سینمایی است و موضوع‌های سنگینی را به تصویر می‌کشد.

بیشتر منتقدان از قصه‌ی Detroit تعریف کرده‌اند.

بازی Detroit: Become Human در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد؛ دنیایی که در آن ربات‌های انسان‌نما به موضوعی معمول تبدیل شده‌اند و مثل گوشی‌های هوشمند یا دیگر دستگاه‌های مختلف، در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. بازی Detroit بازی‌کننده‌ها را در نقش سه ربات مختلف قرار می‌دهد که هر کدام در انقلابی بزرگ که قرار است توسط این ربات‌ها راه بیافتد، نقشی مهم ایفا می‌کنند.

موضوعاتی مختلف مثل هویت، تعریف انسانیت، احساسات، آزادی و مثل همیشه، انتخاب توسط Detroit: Become Human مطرح می‌شوند، ولی برای اینکه بدانیم سازندگان بازی Detroit آیا توانسته‌اند به خوبی چنین موضوع‌های سنگینی را به تصویر بکشند، باید سراغ نقدهای بازی برویم.

منتقدان معمولا به ساخته‌های استودیوی بازی‌سازی کوانتیک دریم دیدگاه‌های متفاوتی دارند و این موضوع در نقدهای Detroit: Become Human هم دیده می‌شود.

بیشتر منتقدان از قصه‌ی Detroit تعریف کرده‌اند؛ طوری که منتقدان می‌گویند قصه‌ی سه شخصیت بسیار زیبا به یکدیگر گره می‌خورد. منتقدان هم‌چنین می‌گویند که بازی صحنه‌هایی فراموش نشدنی و تاثیرگذار دارد. با این حال، منتقدان معتقند که برخی از موضوع‌هایی که بازی به آن‌ها پرداخته به درستی به تصویر کشیده نشده‌اند.

در ادامه سعی کرده‌ایم خلاصه‌ی تعدادی از نقدها را برای‌تان قرار دهیم.

 

بازی Detroit

Game Informer: نمره‌ی ۸ از ۱۰

«دیترویت کاری کرد تا به موضوع‌هایی درباره‌ی انسانیت و آینده‌ی خودمان، موضوع‌هایی که سعی کرده‌ام از آن‌ها فرار کنم، فکر کنم. و این بسیار خوب است. پرداختن به موضوع‌هایی که بازی از آن‌ها صحبت می‌کند، سخت هستند، و خوشحالم که کوانتیک دریم سراغ چنین موضوع‌هایی رفته، حتی با اینکه از احتمال شکست خود خبر داشته است. دیترویت در پرداخت به این موضوع‌ها هم موفق می‌شود و هم برخی اوقات، می‌لغزد.»

The Guardian: نمره‌ی ۴ از ۵

«دیترویت بازی بسیار خوش‌ساخت و زیبایی است و طوری حول انتخاب‌های بازی‌کننده‌ها شکل می‌گیرد که نه تنها شگفت‌انگیز است، بلکه هیچ بازی دیگری نمی‌تواند به آن برسد. با اینکه برخی از قصه‌های اصلی خوب در نیامده‌اند و برخی اوقات هم قصه قابل پیش‌بینی است، ولی نهایتا می‌توان گفت که دیترویت یک تجربه‌ی سینمایی پرجزییات و شاهکاری از نظر فنی در صنعت بازی است.»

بازی Detroit

GameSpot: نمره‌ی ۷ از ۱۰

«اتفاقات همیشه هم آن‌طور که می‌خواستم در بازی پیش نرفتند، ولی با این موضوع کنار آمدم و بازی هم بهتر شد. دیترویت ارزش بازی کردن را دارد، ولی بازی نمی‌تواند تعادلی بین قرار دادن انتخاب‌ها مقابل شما و یادآوری این موضوع که همه چیز نهایتا یک بازی است، پیدا کند. دیوید کیج و کوانتیک دریم در ساخت بازی‌های این سبکی بهتر شده‌اند، ولی هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد.»

IGN: نمره‌ی ۸ از ۱۰

«انتخاب‌های شما در دیترویت نه تنها بیشتر از بازی‌های دیگر هم‌سبک تاثیر گذار هستند، بلکه حس بهتری هم به شما می‌دهند. با این حال، دوست داشتم داستان بازی کمی نرم‌تر با موضوعات برخورد می‌کرد، مخصوصا که به لطف تکنولوژی خوب بازی و بازیگرهای خوب، امکان نشان دادن احساسات وجود داشت. قصه‌ی سه نقش اصلی آن‌قدر خوب نوشته شده و بازی آن‌ها هم آن‌قدر خوب است که حس خطر و پیروزی همزمان با آن‌ها، در من هم ایجاد می‌شد. مهم‌تر از همه چیز، حجم انتخاب‌ها و شعبه‌هایی است که در قصه وجود دارد؛ موضوعی که باعث می‌شود چند بار دیترویت را بازی کنید.»

بازی Detroit

Destructoid: نمره‌ی ۷ از ۱۰

«دیترویت جذاب‌ترین دنیایی را دارد که استودیوی کوانتیک دریم تا به حال ساخته؛ دنیایی که مثل دیگر بازی‌های این استودیو پر است از نمادگرایی‌ها و ذره‌ای امید که میان آن‌ها پیدا می‌شود. بازی حرف زیادی برای گفتن ندارد، ولی انقدر خوب دراما را به تصویر می‌کشد که پس از تمام شدن بازی، در لحظه دوباره آن را شروع کردم. بازی مشکل دارد، ولی ثبات دارد، که حداقل از بازی‌های قبلی‌شان بهتر است.»

GamesRadar: نمره‌ی ۴.۵ از ۵

«دیترویت بازی‌ای است با ایدئولوژی‌های بزرگ، سطح پرداخت شگفت‌انگیز و مشکلاتی کوچک. بازی بزرگ است، قصه‌اش را بسیار خوب تعریف می‌کند و یکی از جالب‌ترین بازی‌های این نسل است. بدون شک صحبت‌های زیادی از بازی خواهد شد و مقالات زیادی درباره‌ی آن نوشته می‌شود، مقالاتی که برخی عمیق هستند و برخی از روی احساس.»

بازی Detroit

بازی Detroit: Become Human به صورت انحصاری روی کنسول پلی‌استیشن۴ عرضه شده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. امید رضا

    بهتر میشه اگه نمره متاکیریتیک رو پایین بزنید…

    می دونم تغییر میکنه ولی اینجوری بهتره…

    ممنون… عالیی….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه