نقدها و نمرات The Evil Within 2 منتشر شدند

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

جدیدترین ساخته‌ی «شینجی میکامی»، خالق مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل، وارد بازار شده است. به همین مناسبت هم منتقدان نظرات و نمرات خودشان را نسبت به «شیطان درون ۲» یا همان The Evil Within 2 منتشر کرده‌اند. این بازی که توسط استودیوی «تانگو گیم‌ورکس» (Tango Gameworks) ساخته شده، دقیقا دنباله‌ای مستقیم برای قسمت اول است و قصه‌ی «سباستین کاستیانوس» را دنبال می‌کند. این کارآگاه برای نجات دختر خود مجبور می‌شود تا وارد دنیای کابوس-وار Union شود.

روند بازی The Evil Within 2 در پایه و اساس شبیه به قسمت اول است؛ یعنی همان روند شبیه به رزیدنت اویل ۴ در بازی حفظ شده است. با این حال، امکان شخصی‌سازی سلاح‌ها و ساخت و ساز آیتم‌های مختلف به بازی اضافه شده و دنیای آن هم بسیار بزرگتر است.

منتقدان درباره‌ی The Evil Within 2 می‌گویند که بازی، از همه لحاظ نسبت به قسمت اول پیشرفته کرده است. در ادامه خلاصه‌ای از برخی از نقدهای بازی را برای‌تان قرار داده‌ایم.

 

GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰

«تعدادی مشکل فنی در بازی وجود دارد که کمی گیچ‌تان می‌کند و سرعت حرکت داستان هم کمی مشکل دارد، ولی در حال این بازی تجربه‌ی ترس و بقا را به هیجان‌انگیزترین و تازه‌ترین شکل ممکن ارایه می‌دهد. کاری که این بازی ترسناک می‌کند، جدید نیست، ولی هیچ‌وقت حس نمی‌کنید مشغول انجام کاری تکراری هستید و بازی هم‌چنین غافلگیری‌هایی در خود دارد. بخش داستانی طولانی است و ۱۵ ساعت طول می‌کشد. این دنباله به خوبی در شما تنش ایجاد می‌کند و هم‌چنین زمانی که لازم باشد، شما را می‌ترساند، در عین حال هم آزادی عمل به شما می‌دهد تا هر طور که می‌خواهید گشت و گذار کنید. ساخت چنین چیزی و متعادل کردن آن راحت نیست، ولی The Evil Within 2 به خوبی از پس آن برمی‌آید؛ طوری که پس از تمام کردن بازی و دیدن پایان تاثیرگذارش، به بازی فکر می‌کنید.»

 

IGN: نمره‌ی ۸ از ۱۰

«در مقایسه با قسمت اول، The Evil Within 2 انتخاب‌های بیشتری در مقابل‌تان می‌گذارد و دنیای بازی هم بسیار بزرگتر شده است. یک خط داستانی از هم گسیخته و شخصیت اصلی ضعیف باعث می‌شود تا ابتدای کار جذب بازی نشوید، ولی فرار کردن در دنیایی عجیب و پر از هیولاهای زننده، دست‌های‌ام را خیس و قلبم را به دهانم آورده بود. چون بازی یک موضوع مهم در عناوین سبک خودش را فراموش نمی‌کند: اینکه هیچ وقت نباید بی‌گدار به آب بزنید.»

 

Eurogamer:

«قسمت اول The Evil Within ایده‌ی جالبی را مطرح می‌کرد: اینکه شینجی میکامی پس از ساخت قسمت چهارم رزیدنت اویل باز هم روی این مجموعه کار کرده و دنباله‌ی آن را سخته است. بازی یک هیولای جدید نبود، بلکه ادغامی بود از روند بازی و کارگردانی رزیدنت اویل ۴ و دنیای روانی سایلنت هیل. دنباله‌ی بازی هم روندی تازه را پیش گرفته، ولی تغییرات و بخش‌های جدید بازی به جای اینکه جالب باشند، بیشتر عجیب هستند. مخصوصا بخش‌های کلیدی بازی، مثل داستان، برخی مراحل و مبارزات و مخفی‌کاری، خوب از آب در نیامده است. با این حال، هنوز هم می‌توان صحنه‌های ترسناکی در بازی پیدا و طرفداران این سبک را راضی کرد. ولی نمی‌توانیم بگوییم که آیا قسمت سومی ساخته می‌شود یا نه.»

 

Game Informer: نمره‌ی ۷.۷۵ از ۱۰

«قسمت دوم The Evil Within یک بازی ترسناک خوب است که وسعت تازه‌ای پیدا کرده و دیگر سایه‌ای از رزیدنت اویل نیست؛ حتی اگر ایده‌های مطرح شده‌ی The Evil Within 2 از دیگر بازی‌ها قرض گرفته شده باشند. سختی بازی و پیشرفت در آن کاری می‌کند که مجبور به تنظیم استراتژی و مدیریت منابع شوید و اگر از پس این کار بر بیایید، بازی به خوبی به شما پاداش می‌شدهد. با این حال، صحنه‌های از پیش مشخص شده‌ی بازی چندان حس جدید بودن به شما نمی‌دهند و جالب نیستند. نتیجه‌ی نهایی تجربه‌ای است که لحظاتی سرگرم‌کننده دارد، ولی فکر نمی‌کنم قرار باشد به خاطر بازی کردن The Evil Within 2 شب‌ها خوابم نرود.»

 

تمام نمراتی که به The Evil Within 2 داده شده است را می‌توانید در ادامه ببینید. بازی روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

  • GameRant: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • GameZone: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • IGN Spain: نمره‌ی ۸.۵ از ۱۰
  • Worth Playing: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • PlayStation Lifestyle: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Twinfinite: نمره‌ی ۴ از ۵
  • IGN: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Gameblogfr: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • IGN Italy: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Game Informer: نمره‌ی ۷.۸ از ۱۰
  • GamesRadar: نمره ی ۳.۵ از ۵
  • Attack of the Fanboy: نمره‌ی ۳ از ۵

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه