نقد و بررسی اپلیکیشن BubbleUPnP؛ پخش فیلم و موسیقی بی‌نیاز از کابل

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

از دردسرهای اتصال با کابل HDMI یا نقل‌وانتقال فایل روی فلش مموری USB برای دیدن یک ویدیوی چنددقیقه‌ای روی صفحه‌ی بزرگ تلویزیون خسته شده‌اید؟ کافی است یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یک تلویزیون هوشمند داشته باشید؛ مابقی کار را به ما بسپارید. اپلیکیشن رایگان BubbleUPnP یک ابزار ساده و کارآمد برای پخش کردن بی‌سیم فایل‌های صوتی و تصویری از گجت اندرویدی روی دستگاه‌های سازگار با DLNA نظیر تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و دانگل‌های HDMI است. در ادامه برای بررسی قابلیت‌های اپلیکیشن BubbleUPnP با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

با اپلیکیشن BubbleUPnP می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری را به‌صورت بی‌سیم روی دستگاه‌های سازگار با DLNA نظیر تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی پخش کنید.

اپلیکیشن BubbleUPnP در اصل یک پخش‌کننده‌ی فایل‌های صوتی و تصویری است که از اکثر فرمت‌های پرکاربرد پشتیبانی می‌کند. ولی قابلیتی که این اپلیکیشن را متمایز کرده امکان پخش موسیقی و فیلم به‌صورت بی‌سیم از طریق شبکه‌ی Wi-Fi روی دستگاه‌های سازگار با DLNA یا Chromecast است. ازجمله گجت‌های سازگار با DLNA می‌توان به تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی نظیر پلی‌استیشن ۳ و ۴ و ایکس‌باکس وان و ۳۶۰ اشاره کرد. BubbleUPnP یک اپلیکیشن رایگان است ولی برای حذف بنرهای تبلیغاتی گاه و بی‌گاه و استفاده از برخی قابلیت‌های ویژه‌ی آن نیاز به خرید لایسنس خواهید داشتید. البته تمام امکانات اصلی که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم در نسخه‌ی رایگان قابل دسترسی است.

انتخاب پلیر

پس از اطمینان از اتصال دو گجت به یک شبکه‌ی Wi-Fi کافی است در منوی اپلیکیشن به بخش Renderer مراجعه کنید. اپلیکیشن BubbleUPnP به‌صورت خودکار دستگاه‌هایی را که امکان پخش موسیقی یا فیلم روی آن‌ها وجود دارد تشخیص داده و در لیست نمایش می‌دهد. در این مثال ما از یک تلویزیون هوشمند سامسونگ استفاده کردیم. حال اگر از Local Renderer استفاده کنیم فایل‌ها روی خود گوشی یا تبلت اجرا خواهند شد و اگر تلویزیون هوشمند را برگزینیم می‌توانیم بدون نیاز به کابل از فیلم‌ها و موسیقی‌های خود روی آن لذت ببریم.

پلیر BubbleUPnP

اپلیکیشن BubbleUPnP علاوه بر فایل‌های موجود روی گوشی یا تبلت همچنین به شما اجازه می‌دهد فایل‌هایی را که روی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری نظیر گوگل درایو، گوگل فوتوز، دراپ‌باکس یا وان‌درایو دارید مستقیما اجرا کنید. حتی قادر خواهید بود با استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری، لینک محتوای صوتی یا تصویری را از سایر اپلیکیشن‌ها نظیر یوتوب یا مرورگر وب مستقیما به BubbleUPnP فرستاده و آن را روی پخش‌کننده‌ی دلخواه مانند تلویزیون هوشمند اجرا کنید.

اشتراک گذاری به BubbleUPnP

اپلیکیشن BubbleUPnP تمام کنترل‌های استاندارد را برای‌تان فراهم می‌کند و شما حتی می‌توانید با استفاده از آن بلندی صدای تلویزیون هوشمند را هم تنظیم کنید.

Pros

  • سازگاری با DLNA و Chromecast
  • پشتیبانی از اکثر فرمت‌های رایج
  • پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری متعدد
  • امکان ارسال لینک از نرم‌افزارهای دیگر
  • امکان افزودن فایل به صف اجرا و ساختن پلی‌لیست

Cons

  • بنرهای تبلیغاتی
  • نیاز با خرید لایسنس برای استفاده‌ی کامل از برخی قابلیت‌های ویژه

‌‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از کافه بازار

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. STZ

    ببخشید شاید سوالم مسخره باشه ولی این برنامه اینترنت هم مصرف میکنه یا اینکه اتصال به شبکه wifi تنها برای sync کردن دو تا دستگاه هست؟

    1. سلام دوست عزیز. اتصال به وایفای تنها برای نقل و انتقال داده بین دو دستگاه لازمه. در نتیجه از حجم اینترنت شما استفاده نمیشه مگر این که فایل‌ها رو از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری یا منابع آنلاین پخش کنید.

  2. آرش ادیبان

    شرمنده تلویزیمون ما هوشمند نیست.

    1. رضا

      خرجش یه Chromecast ه البته بسته به اینکه کدوم نسله بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومن براتون آب میخوره .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه