نقص امنیتی جدی در لپ‌تاپ‌های لنوو

۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۱۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همه ما دوست داریم با کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌هایی کار کنیم که امنیت کامل داشته باشند اما همه می‌دانیم که این آرزو چندان جنبه واقعی ندارد. تقریبا روزی نیست که خبری درباره نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری و نواقص امنیتی این دستگاه‌ها نخوانیم.

اخیرا یک محقق در حوزه امنیت دستگاه‌های کامپیوتری به نام Dymtro Oleksiuk نشان داده که کامپیوترهای شرکت لنوو نقص امنیتی بسیار جدی‌ای دارند که اگر مورد سو استفاده قرار گیرد می‌توان بوسیله آن اساسی‌ترین پروتکول‌های امنیتی ویندوز را هم دور زد. ظاهرا این نقص امنیتی در تمام لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad شرکت لنوو وجود دارد.

به احتمال زیاد شرکت لنوو از این افشاگری دل خوشی ندارد چون ترجیح می‌داد به جای بیان مساله به شکل عمومی ابتدا این موضوع با خود شرکت در میان گذاشته شود.

البته گفته شده اشکال این دستگاه‌ها به اشتباه شرکت لنوو در تولید آنها باز نمی‌گردد بلکه ظاهرا شرکت دیگری که در تولید نقش داشته یعنی شرکت اینتل مقصر این نقص امنیتی است. از زمان مشخص شدن این نقص لنوو هم اعلام کرده در حال بررسی این مساله است و تلاش می‌کند به سرعت جلوی این آسیب‌پذیری را بگیرد.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. ali

    سلام میشه بیشتر توضیح بدبید؟با تشکر

  2. امیر

    کلا شرکت های چینی تمام محصولاتشون چه سهوا و چه عمدا دارای مشکلات امنیتی هستند و هیچ فرد حرفه ای از محصولاتشون استفاده نمیکنه.

    1. amir

      ایراد شرکت اینتل است، شما میگویی، شرکت های چینی ایراد دارند؟

  3. farid

    احتمالن به طرز کار پردازنده ها در پس زمینه و استندبای مربوط میشه

  4. smm

    چرا این نقص رو اینجا توضیح ندادید؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه