نمایش غرورآمیز ایران مقابل اسپانیای پر ستاره

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

شاگردان کارلوس کی روش در دیداری نزدیک و پرهیجان با یک گل مغلوب تیم پرستاره اسپانیا شدند. در آخرین بازی روز هفتم جام جهانی ۲۰۱۸، بازی ایران و اسپانیا انجام شد که این بازی در نهایت با تک گل دیگو کاستا به سود اسپانیا به پایان رسید.

همانند انتظار بازی با مالکیت توپ تیم اسپانیا و دفاع همه جانبه تیم ایران شد. بازیکنان اسپانیا باوجود در اختیار داشتن توپ و میدان از شکستن سد دفاعی تیم کی روش عاجز بودند و نمی توانستند موقعیت مناسب گلزنی خلق کنند. تیم ایران در ضد حملات هم چند خطرناک ظاهر شد اما نتوانست راه به جایی ببرد. بازیکنان ایران در دقایق پایانی نیمه نخست اعتقاد به خطای دیگو کاستا روی علیرضا بیرانوند داشتند اما داور دستور به ادامه بازی داد تا نیمه اول با نتیجه تساوی به پایان برسد.

اسپانیا که به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم داشت، نیمه دوم را با سرعت بالایی آغاز کرد و پس از خلق چند موقعیت سرانجام در دقیقه ۵۴ با خوش شانسی به گل رسید. مدافع ایران توپ ارسالی به داخل محوطه را دور کرد اما توپ به کاستا برخورد کرد و وارد دروازه شد. تیم ایران پس از این گل جلو کشید و در دقیقه ۶۴ توانست توسط سعید عزت اللهی دروازه داوید دخیا را باز کند اما داور پس از مشورت با کمک داور ویدیویی این گل را به دلیل در آفساید قرار داشتن سعید عزت الهی مردود اعلام کرد.

ایران در ادامه امیدش را از دست نداد و چند بار روی ضد حملات خطرناک کار کرد و در دقیقه ۸۳ صاحب جدی ترین موقعیت خودش شد اما ضربه سر مهدی طارمی روی سانتر تماشایی وحید امیری با اختلافی اندک به بیرون رفت. اسپانیا در دقایق پایانی توانست با استفاده از تجربه خودش توپ را نگه دارد تا در نهایت به یک پیروزی دشوار مقابل شاگردان سخت کوش کارلوس کی روش دست یابد.

اسپانیا با این نتیجه ۴ امتیازی شد تا بالاتر از پرتغال ۴ امتیازی در صدر گروه دوم قرار بگیرد. تیم ایران هم در رده سوم قرار گرفت و مراکش هم که از جام حذفی شده قعرنشین باقی ماند. تیم اسپانیا در دور پایانی مرحله گروهی با مراکش بازی خواهد کرد و پرتغال هم در دیداری سرنوشت ساز باید با ایران بازی کند.

در دیگر بازی‌های شب گذشته اروگوئه صعودش قطعی شد و مصر و عربستان از جام جهانی خداحافظی کردند.

لوییز سوارز و همبازیانش با شکست عربستان سعودی توانستند به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه یابند. در دومین بازی روز هفتم جام جهانی ۲۰۱۸، تیم اروگوئه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف عربستان سعودی رفت که در نهایت این بازی با تک گل لوییز سوارز به سود اروگوئه به پایان رسید تا این تیم با ۶ امتیاز در صدر گروه اول رقابت ها قرار بگیرد و صعودش به دور بعدی قطعی شود. برخلاف انتظارها تیم اروگوئه نتوانست بازی را مقابل عربستانی که در بازی قبلی خود ۵ گل از روسیه دریافت کرد خوب آغاز کند و بازی در دقایق ابتدایی متعادل دنبال می شد تا اینکه لوییز سوارز در دقیقه ۲۳ بازی روی کرنر ارسالی و پس از اشتباه دروازه بان حریف موفق شد در صدمین بازی ملی خودش گلزنی کند. عربستان که پس از این گل دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، جلو کشید و در دو صحنه صاحب فرصت خوب گلزنی شد اما بی دقتی بازیکنانش باعث شد نتیجه در نیمه اول تغییر نکند. بازی در نیمه دوم نزدیک و متعادل آغاز شد اما اروگوئه رفته رفته توانست سوار بازی شود و چند فرصت مناسب گلزنی خلق کند. نماینده آمریکای جنوبی پس از برهه ای کوتاه که تیم برتر میدان بود بار دیگر عقب نشست و بازی نزدیک و بدون اینکه موقعیت جدی روی دروازه دو تیم خلق شود دنبال شد. در نهایت این بازی با همان یک گل به سود تیم اروگوئه به پایان رسید.

تیم اروگوئه با این پیروزی ۶ امتیازی شد تا پشت سر روسیه در رده دوم قرار بگیرد. تیم های مصر و عربستان بدون امتیاز هم در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند و با جام بیست و یکم خداحافظی کردند. در دور سوم مرحله گروهی تیم اروگوئه برای تعیین صدرنشین به مصاف روسیه میزبان می رود و تیم های مصر و عربستان هم در دیداری حیثیتی با یکدیگر بازی می کنند.

پرتغال با درخشش کاپیتان خودش توانست از سد تیم مراکش بگذرد. در نخستین بازی روز هفتم رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸، تیم های پرتغال و مراکش در دومین بازی خود در گروه دوم از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه لوژینکی مسکو به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با یک گل به سود پرتغال به پایان رسید. قهرمان اروپا با این پیروزی ۴ امتیازی شد و تیم مراکش هم با این شکست به نخستین تیم حذف شده از جام بیست و یکم تبدیل شد.

هنوز ۴ دقیقه از آغاز بازی نگذشته بود که تیم پرتغال روی کرنر ارسالی با ضربه سر کریستیانو رونالدو به گل رسید. کاپیتان پرتغال با این گل توانست آمار خودش در این جام را به عدد ۴ برساند تا در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. تیم مراکش که در بازی قبلی خودش مقابل ایران شکست خورده بود پس از این گل سراپا حمله شد و فشار زیادی را روی دروازه پرتغال وارد اما بی دقتی بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر باعث شد پرتغال پیروز به رختکن برود.

پرتغال در آغاز نیمه دوم صاحب یک فرصت مناسب شد اما مراکش همانند نیمه اول توانست کنترل توپ و میدان را در دست بگیرد و در دقیقه می توانست با ضربه سر ینوس بلهندا به گل برسد اما روی پاتریسیو با یک عکس العمل تماشایی دروازه پرتغال را نجات داد. تیم مراکش که عملکرد خوبی از خودش در این بازی ارائه داده بود در ادامه امیدش را از دست نداد و همچنان برای زدن گل مساوی تلاش کرد اما همانند نیمه اول بی دقتی بازیکنان این تیم و البته بدشانسی در چند صحنه باعث شد این تیم از گلزنی باز بماند تا این بازی با برتری پرتغال به پایان برسد.  پرتغال با این نتیجه ۴ امتیازی شد تا در صدر جدول گروه دوم قرار بگیرد. تیم های ایران و اسپانیا هم که یک بازی کمتر انجام دادند به ترتیب با ۳ و ۱ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. تیم پرتغل روز ۴ تیرماه در آخرین بازی خودش در دور گروهی باید به مصاف تیم ملی ایران برود.

صحنه‌های برگزیده بازی‌های شب گذشته را ببینید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar لواسانی

    دیگه غرورآمیز هم نبود تاکتیک ما دفاع مطلق و زیرتوپ زدن بود بازیکن ها مدام خودشون می انداختن زمین و وقت کشی می کردند.
    البته نسبت به ضدفوتبالمون جلوی مراکش بهتر بودیم.
    باز نیمه دوم کمی بهتر شدیم و نتیجه بازی هم ایده آل بود.
    ولی درکل استرالیا و ژاپن بهتر از ما ظاهر شدند.

  2. Avatar Mohammad

    بازی تیم ملی بی نظیر بود!!!!مرسی از همه ی تکرار میکنم همه ی بازیکنان !و منم با دوستان موافقم اسمش پیش بینی هس حتی اونور که بنگاههای شرط بندی انقد گسترش دارن اینقد نتایج دقیق نمیشه که کاربرای دیجیکالا پیش بینی میکنن و امتیاز میگیرن!!!خیلی عجیبه واقعا

  3. Avatar علی

    کاربر محترم “می” در مورد پیش بینی ها گل گفتی… انگاری بعضیها میتونن بعد از نتایج پیش بینی کنن… واقعا جالبه

  4. Avatar یوسف

    مقایسه ایران که تا حالا هیچ جام و قهرمانی نداشته با اسپانیا که کلی جام و قهرمانی داره کار درستی نیست

  5. Avatar می

    حیف شد گل مون افساید بوداما خوب بود که نشون دادیم لقمه راحتی براشون نبودیم ونیستیم

    یه نکته هم درموردپیش بینی مسابقات در دیجی کالا:بعضی ها طوری امتیاز میارن انگار کل بازی هارو درست پیش بینی میکنند!واقعا جالبه!

    1. Avatar مهدی

      من مشتری دیجی هستم هزار بار ازش خرید کردم اما حتی یک اس ام اس نداد که بگه بیا پیش بینی و تقریبا ۱۰ تا بازی رو از دست دادم… این واقعا انصاف نیست امتیازا باید بر اساس بازی مصاحبه بشه مثلا یکنفر از ۵ بازی ۵ تا رو پیش بینی کرده باید بالاتر از کسی باشه که از ۱۰۰ بازی ۱۰ تارو درست گفته..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه