لومیا ۵۲۰ هنوز هم محبوب‌ترین گوشی ویندوزی است

۲ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

گوشی نوکیا لومیا ۵۲۰ برای سال‌ها به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت و بسیار محبوب ویندوزی مطرح بود. اخیرا مشخص شده که این گوشی هنوز هم محبوب‌ترین گوشی ویندوزی است که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

این دستگاه اولین‌بار در نمایشگاه MWC 2013 رونمایی شد و در ماه آوریل آن سال برای اولین بار به بازار عرضه شد. نوکیا لومیا ۵۲۰ با ویندوز فون ۸ کار می‌کرد و به ویندوز فون ۸.۱ هم بروزرسانی شد. امسال بررسی‌هایی انجام شد که نشان می‌دهد لومیا ۵۲۰ هنوز هم با سهم ۱۲.۹ درصدی بیشترین کاربر را در میان گوشی‌های ویندوزی دارد.

این مدل یک صفحه‌نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ دارد. تراشه اسنپ‌دراگون S4 Plus در آن به کار رفته و پردازنده مرکزی آن، پردازنده دوهسته‌‌ای با فرکانس ۱ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی Adreno 305 و ۵۱۲ مگابایت RAM در کنار ۸ گیگابایت حافظه داخلی از سایر ویژگی‌های این گوشی محبوب است. بر روی این دستگاه فقط یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نصب شده که دریچه دیافراگم آن f/2.4 است و فلش هم ندارد. این مدل لومیا یک باتری ۱۴۳۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و مدل‌های مشکی، قرمز و سفید آن در زمان عرضه با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه شدند. قیمت این گوشی با تخفیف‌های ویژه و برخی تسهیلات پایین‌تر از این‌ها هم آمد و در نوامبر سال ۲۰۱۳ توسط اپراتور AT&T به قیمت ۴۹.۹۹ دلار عرضه شد.

شاید مهم‌ترین ویژگی این گوشی که باعث محبوبیت گسترده آن هم شد به‌صرفه بودن آن و ارزشمند بودنش در قیاس با قیمت آن بود. می‌توانید تصاویر این گوشی خاطره‌انگیز را در ادامه ببینید:

منبع: PhoneArena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. امیرحسین مصطفوی

    منم این گوشی رو دارم و کماکان خیلی خوب و روون کار می‌کنه. بعد از این همه مدت هیچ اختلالی در کارکردش بوجود نیومده.

  2. عباس

    برادرم هنوز هم داره و ازش استفاده میکنه. تو زمان خودش نسبت به قیمت با فاصله زیاد بی رقیب بود. فقط اچ تی سی ۸s که اونم ویندوزفون بود و الان هم خودم دارمش میتونست باهاش رقابت کنه که یه عیب باعث شد نسبت به ۵۲۰ کمتر بفروشه. حافظه داخلی کمی داشت و برای همین فقط یک گیگ در اختیار کاربر بود برای نصب برنامه و بازی. ولی بعد از بروزرسانی ۸.۱ این عیب کاملا برطرف شد، اما خب دیر شده بود. خیلی دیر…
    الان هم ۸s رو دارم و ازش استفاده میکنم. ۵۲۰ هم داریم تو خونه. واقعا تنها چیزی که اندروید داشت و باعث شد از ویندوز سبقت بگیره استورش بود. این فاصله حالا دیگه دست نیافتنی به نظر میاد. گرچه دوتا ویندوزفون دارم و ازشون هم راضی ام.(البته تقریبا)
    اما همه که کاربری شونمثل من نیست. یکی کلش آف کلنز میخواد و اون یکی نرم افزار همه بانکها و یکی دیگه همه امکانات اتصال به ابزارهایی مثل دوربین DSLR. امیدوار بودم ویندوزفون بتونه به اندروید برسه، بحث تعصب و سبقت گرفتن برند نیست. بلکه این هم تراز شدن با اندروید حداقل یه خوبی داشت که توسعه دهنده ها هم میومدن هر امکانی که برای اندروید میذاشتن، برای ویندوزفون هم میذاشتن.مثلا الان دوربین های DSLR (بعضی ها، نه همه شون. بخصوص اینایی که یکی دوسال اخیر معرفی شدن) برنامه ای برای اندروید وios دارن که شما میتونی کنترل دوربین رو با گوشی به دست بگیری و ضمنا هر چیزی که لنز دوربین می بینه رو روی صفحه گوشی ات ببینی.
    ضعف اندروید هم یکی هنگ کردنش بود که خیلی بهتر شده و دیگه اینکه رم دستگاه رو بی جهت پر میکرد و به عبارتی مدیریت بهینه ای روی رم نداشت که اونم بهتر شده. در مجموع دیگه بحث رقابت ویندوزفون با اندروید منتفی شد، میمونه مصارف خاص که ویندوزفون اونجا رو باید هدف بگیره که گرفته… تا ببینیم اونجا چیکار میکنه…

  3. علیرضا اله بخش

    اولین گوشی ویندوزی من بود و به جرئت میتونم بگم کیفیت بالای دوربینش و به هیچ وجه هنگ نکردنش و سرعت بالای اجرای برنامه هاش در زمان ارائه حتی غول های اندرویدی اون زمان رو زمین میزد واقعا اسطوره ای بود که دیگه تکرار نشد .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه