نگاتیو جدید هیپستاماتیک؛ یادبود مرگ عکاس هلندی

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بنر Arjan BW

اپلیکیشن عکاسی هیپستاماتیک سرانجام پس از مدتی نسبتا طولانی یک نگاتیو سیاه‌وسفید جدید به نام Arjan BW معرفی کرد. این نگاتیو جدید چند روز پیش برای بزرگداشت عکاس هلندی «آریان فن در هرست» (Arjan van der Horst) منتشر شد. آریان یک عکاس بااستعداد هلندی و عضوی از جامعه‌ی عکاسان هیپستاماتیک (هیپستوگرافر) بود که پس از یک سکته‌ی شدید در ابتدای ماه فوریه‌ی امسال دار فانی را وداع گفت.

هیپستاماتیک اپلیکیشن عکاسی منحصربه‌فردی است که توانسته حس عکاسی نگاتیو با دوربین‌های اصطلاحا آنالوگ را به‌خوبی در دنیای عکاسی دیجیتال بازسازی کند. این اپلیکیشن به شکل مجازی اجازه می‌دهد لنز، نگاتیو و فلش دوربین خود را انتخاب کنید و با ترکیب خصوصیات خاص هرکدام از آن‌ها با یکدیگر به دنیایی گسترده از قابلیت‌های عکاسانه‌ی مختلف دست یابید. این خصوصیات موجب شده تا عکاسان حرفه‌ای و آماتور بسیار زیادی از گوشه و کنار دنیا به عکاسی با هیپستاماتیک بپردازند و رفته‌رفته جامعه‌ای به نام عکاسان هیپستوگرافر شکل بگیرد.

هیپستاماتیک با معرفی این نگاتیو نشان داد تا چه اندازه به جامعه‌ی هیپستوگرافرها اهمیت می‌دهد و برای آن‌ها احترام قائل است. البته این اولین بار نیست که هیپستاماتیک نگاتیو یا لنزی را بانام و به‌افتخار یک عکاس تولید می‌کند. پیش‌ازاین هم شاهد معرفی یک پک فیلم و لنز به نام عکاس خبری پرآوازه و از پیشگامان عکاسی موبایل «بنجامین لوی» (Benjamin Lowy) و لنزی به نام «دیوید لوفتس» (David Loftus) از سوی هیپستاماتیک بوده‌ایم.

آریان فن در هرست

در میان نگاتیوهای هیپستاماتیک نگاتیوهای سیاه‌وسفید جایگاه ویژه‌ای بین عکاسان موبایل پیدا کرده‌اند. بسیاری از عکاسان تنها به دلیل استفاده از نگاتیوهای سیاه‌وسفید به هیپستاماتیک علاقه‌مند شده‌اند. هرچند مرگ آریان برای همه‌ی ما حادثه‌ای تلخ بود ولی معرفی یک نگاتیو سیاه‌وسفید جدید بار دیگر شور عکاسی با هیپستاماتیک را در بسیاری از عکاسان زنده خواهد کرد. اگر شما هم جزو عکاسان هیپستاماتیک هستید هم‌اکنون می‌توانید نگاتیو رایگان Arjan BW را از داخل اپلیکیشن دانلود کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه