نگاهی به موفقیت تجاری جوکر در میان آثار جهان دی‌سی

۲۱ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیلم جوکر

فیلم جوکر مصحول جدید استودیوی برادران وارنر دوباره فراتر از انتظارها ظاهر شده و با توجه به فروش ۱۷ میلیون دلاری خود در روز جمعه، میزان فروش ۶۰ میلیون دلاری را در دومین آخر هفته اکران خود تجربه خواهد کرد.

فروش ۶۰ میلیون دلاری به این معناست که فیلم جوکر نسبت به هفته گذشته تنها ۳۷ درصد کاهش فروش داشته است؛ این اثر سینمایی در اولین آخر هفته اکران ۹۶ میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه در ماه اکتبر را تصاحب کرد.

میزان فروش جوکر در هفته دوم و استقبال گسترده جهانی از آن باعث می‌شود که با پایان یافتن آخر هفته جدیدترین اثر تاد فلیپس در سراسر جهان فروش ۴۵۰ میلیون دلاری را پشت سر بگذارد و به سوی مبلغی حرکت کرده که از همین حالا به عنوان رقم فروش نهایی فیلم مطرح شده؛ فروشی بیش از ۷۵۰ میلیون دلار. این نتیجه‌گیری لزوما خوش‌بینانه‌ترین میزان فروش فیلم نیست و حتی در صورت عملکرد نه چندان قدرتمند در هفته‌های بعد با نرخ فروش این دو هفته باید انتظار چنین نتیجه‌ای را داشته باشیم.

پیش‌بینی خوش‌بینانه‌تر درباره فروش این اثر سینمایی رسیدن مبلغ فروش جهانی آن در دومین آخر هفته به ۵۰۰ میلیون دلار است. در این صورت جوکر خواهد توانست سالن‌ها را با فروشی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار ترک کند. مبالغی که درباره آن‌ها گمانه‌زنی می‌کنیم برای این اثر سینمایی فروش‌هایی فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شوند. باید در نظر بگیرید که جوکر اثری است که با بودجه ۵۵ میلیون دلاری ساخته شده و به دلیل استفاده از خشونت رده‌بندی سنی R دارد.

جوکر می‌تواند بزرگترین موفقیت استودیوی برادران وارنر در سال ۲۰۱۹ باشد، یک موفقیت قطعی با حاشیه سودی زیاد. توجه به این حاشیه سود ضروری به نظر می‌رسد. در واقع اگر جوکر بتواند طبق پیش‌بینی‌ها عمل کند تنها نسبت به ۳ فیلم از آثار جهان دی‌سی فروش کمتری خواهد داشت. فیلم‌های آکوامن (Aquaman)، بتمن دربرابر سوپرمن: طلوع عدالت ( Batman v Superman: Dawn of Justice) و زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) که به ترتیب فروش‌های ۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلاری، ۸۷۴ میلیون دلاری و ۸۲۲ میلیون دلاری داشته‌اند.

اما نکته جالب اینجاست که هر سه فیلم مورد نظر به مراتب با بودجه‌های سنگین‌تری از بودجه فیلم جوکر ساخته شده‌اند. ساخت آکوامن ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار هزینه در برداشته، بتمن دربرابر سوپرمن با بودجه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و زن شگفت‌انگیز هم ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار خرج برداشته.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar شهاب خسروی

    فیلم جوکر از نظره من واقعا بهترین فیلمی بوده که استودیو برادران وارنر ساخته و خیلی وقت بود منتظرش بودم

  2. Avatar رضا

    فیلم جوکر دیدی انتزاعی به مفهوم کلیت در تنهایی داره و انسان با دیدنش در یک جهان وارونگی ذهنی وارد میشه تا خلاء های تجاری این عصر رو به چالش بکشه.
    لطفا نظر منو همینطور منتشر کنید. خودمم نفهمیدم چی گفتم مخصوصا اینطوری نوشتم؛ ولی اگه منتشر کنید مطمئن باش یه عده احمق روشنفکر میخونن بدون اینکه بفهمن، فکر میکنن آره راست گفتم. مگه بقیه نظریات راجع به فیلمها همینقدر پوچ و احمقانه نیست که فقط از کلمات قلمبه سلمبه بی ربط و بی سر و ته استفاده کرده؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه