نگاهی به غرفه سامسونگ در نمایشگاه IFA 2016

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

سامسونگ در نمایشگاه ایفای امسال توانست نمایی ۳۶۰ درجه از محصولاتش را به معرض دید عموم بگذارد که تلویزیون‌های سری جدیدSUHD ، گوشی نوت ۷ و ساعت جدیدش Gear S3 را شامل می‌شد. در عین حال در این نمایشگاه شاهد لوازم هوشمند خانه و آشپزخانه مانند یخچال‌های تویین کولینگ (Twin Cooling) و سری جدید فمیلی هاب (Family Hub)، ربات‌های جاروبرقی مانند POWER Bot، سری جدید مانیتورهای ویژه بازی و فناوری‌های واقعیت مجازی این شرکت بودیم.

 

ساعت‌ها برای آنها به صدا در آمدند

همانگونه که انتظار می‌رفت، حتی با وجود نوت ۷ که در آب غوطه می‌خورد یا ربات‌هایی که با قلم S Pen نقاشی می‌کردند و سکوهای سینمای چهاربعدی که فناوری واقعیت مجازی سامسونگ را به رخ می‌کشیدند باز هم ستاره ابزارهای موبایل ساعت جدید بود که سامسونگ تنها دو روز مانده به نمایشگاه در استادیومی در برلین معرفی کرد. جدیدترین عضو خانواده Gear که در ایران نیز به خوبی شناخته شده، ساعتی هوشمند با نام Gear S3 است. سامسونگ این‌بار زمان را با کمک فناوری‌های همراهی چون پرداخت موبایلی، LTE، اسپیکرهای داخلی و مکان‌یاب (GPS) بازتعریف کرده و امکانات جدیدی را به این ساعت هوشمند افزوده است. جدیدترین عضو خانواده Gear تاییدیه IP68 را نیز به همراه دارد و در مقابل آب و گرد وغبار مقاوم است.

ساعت هوشمند Gear S3 در دو مدل عرضه می‌شود. مدل Gear S3 فرانتیر (frontier) و مدل دیگر Gear S3 کلاسیک (classic) ‌. بندهای Gear S3  با همان بندهای ساعت‌های معمولی که ۲۲ میلی‌متر هستند سازگار است و به‌این ترتیب صاحب آن می‌تواند ساعت هوشمند خود را با هر بندی به مچ ببندد.

7

2

آشپزی در میانه نمایشگاه

روز اول نمایشگاه ایفا، سامسونگ در مرکز سالن به مناسبت معرفی سری یخچال‌‌فریزرهای فمیلی هاب، رستوران سیاری بر پا کرده بود که برخی از مشهورترین آشپزهای برلین در آن برای علاقه‌مندان با ابزارهای هوشمند آشپزخانه سامسونگ از مایکرو ویو گرفته تا اجاق گازهای سامسونگ،  دستورهای غذایی مختلف را می‌پختند.

سری جدید فامیلی هاب (Family Hub) با فریزر پایینش، سه دوربین تعبیه شده در یخچال دارد. در زمان‌هایی که در یخچال بسته است محتویات درون دستگاه را روی تبلتی که بر روی در آن وجود دارد، نشان می‌دهد و می‌توان به لطف آن از بازکردن‌های متمادی در یخچال جلوگیری کرد. فضای داخل یخچال را هم از روی تبلت بدون باز کردن در یخچال می‌شود دید.

البته امکان مشاهده تصاویر درون یخچال در گوشی‌های هوشمند هم وجود دارد. با این ویژگی صاحبان یخچال در هر مکانی که باشند می‌توانند با مشاهده مواد غذایی موجود در یخچال از میزان باقی مانده غذاها و خوراکی‌ها مطلع شوند. اپلیکیشن یادآوری غذا (Food Reminder)  این امکان را به صاحبان یخچال‌ها می‌دهد که تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در یخچال را وارد کنند و بدون باز کردن در یخچال، از روی تبلت زمان انقضای محصولات داخل یخچال را ببینند.

تبلت ۲۱.۵ اینچی یخچال، امکان تعامل مناسب را برای صاحب یخچال فراهم می‌کند. به گونه‌ای که با استفاده از اپلیکیشن Samsung Smart Home  اعضای خانواده می‌توانند عکس‌ها و مطالب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و حتی با هم‌گام‌سازی تقویم خود بر روی این اپلیکشن از برنامه‌های روزانه یکدیگر باخبر شوند. مشابه همین فناوری‌ها در جاروهای هوشمند پاوربوت (Power Bot) هم وجود داشت که اگر در مسابقه انداختن توپ‌ها در دهانشان هم شرکت می‌کردید شاید یکی از همین ربات‌های جاروکش را در نمایشگاه برنده می‌شدید.

1

پنجره‌ای به جهان از برلین

یکی از بخش‌های نمایشگاه امسال سامسونگ مسابقات زنده فیفا روی مانیتورهای خمیده ویژه گیمینگ بود که البته به صورت زنده هم توسط دو گزارشگر حرفه‌ای گزارش می‌شدند. جدیدترین مانیتورهای خمیده کوانتوم دات (Quantum Dot) سامسونگ که با نام‌های CFG70 و CF791 معرفی شدند در ابعاد ۲۴ و ۲۷ اینچی و مدل ۳۷ اینچیCF791  به بازار خواهند آمد.

این مانیتورها به‌لطف فناوری کوانتوم دات می‌توانند نزدیک به ۱۲۵ درصد از طیف رنگ‌های  sRGBرا تولید کنند. این مانیتورها برای دوستداران طبیعت ساخته شده چرا که فناوری کوانتوم دات آن با حذف کادمیوم، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند و مانیتوری سبز برای بازی‌کردن پیش روی بازی‌کننده قرار می‌گیرد. روشنایی بیشتر صفحه نمایش این مانیتورها سبب می‌شود کیفیت تصویر افزایش یابد و نقاط تاریک و نامشخص در تصویر وجود نداشته باشد.

3

در کنار این مانیتورها سامسونگ تلویزیون‌‌های جدیدی هم معرفی کرد. تلویزیون‌های SUHD مجهز به فناوری کوانتوم دات تقریبا می‌توانند همه طول موج‌هایی که توسط چشم انسان قابل تشخیص هستند را تولید کرده و به معرض نمایش بگذارند.

سامسونگ برای معرفی فناوری کوانتوم دات در نمایشگاه امسال دست به ابتکار زد و در قسمت مرکزی غرفه خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ محوطه‌ای تحت عنوان Rethink Zone را ایجاد کرد که در آن آخرین محصولات خلاقانه معرفی شوند.

این محوطه نشان داد چگونه محصولات سامسونگ بر صنایع تلویزیون، تفریح و لوازم خانگی تاثیر گذاشتند. در بخش تجربه کوانتوم دات، کاربران می‌توانستند اطلاعات خود در مورد این فناوری و قابلیت‌های آن را بیشتر کنند و با تاریخچه و آینده آن بیشتر آشنا شوند. بخشی از این آشنایی با پیشینه هنر پنجره‌های رنگی در اروپا به ویژه آلمان است و ظاهرا قرار است به زودی نمایشگاهی هم با عنوان «خاستگاه کوانتوم دات» (The Origin of Quantum Dot) برپا کند. این نمایش در مورد تلویزیون‌های SUHD سامسونگ با فناوری کوانتوم دات است و اینکه چگونه این فناوری کمک می‌کند تا زیبایی‌ها را به نحو بهتری ببینیم.

4

«خاستگاه کوانتوم دات» اثری هنری است از ترکیب شیشه رنگی‌ و تلویزیون‌های SUHD که توسط چهار هنرمند آلمانی طراحی شده است. این اثر هنری که با ویدئو و موسیقی همراه است، از ۴۵ تلویزیون SUHD و ۹ هزار قطعه شیشه‌های رنگی تشکیل شده تا نشان دهنده اثر نقطه‌های کوانتومی در افزایش جلوه‌های بصری باشد. اولین نشانه‌های این اثر را می‌شد در نمایشگاه ایفا دید.

5

در کنار این اطلاعات، شرکای تجاری سامسونگ در بحث تولید محتوا برای ویژگی‌های HDR و UHD تلویزیون‌های SUHD سامسونگ، سرویس‌های خود را ارائه می‌کنند. این سرویس‌ها توسط شرکت‌هایی چون فاکس قرن ۲۰، برادران وارنر، آمازون و نت‌فلیکس عرضه می‌شوند. در کنار محتوای ویدئویی، گیم‌فلای (Gamefly) به عنوان سرویس استریم بازی قرار دارد که قرار است هر ماه برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ یک بازی اختصاصی عرضه کند، برای همین امر، بازدیدکنندگان در ایفا ۲۰۱۶ می‌توانند روی تلویزیون‌های موجود در غرفه سامسونگ بازی‌های Borderlands و Bioshock را اجرا کنند و تجربه بازی در تلویزیون‌های SUHD را داشته باشند.

Birthday_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Next is Now

    آینده همین الآنه

  2. علی محکی

    چرا از تبلت جدیدش Tab S3 رونمایی نمیکنه!!لطفا کسی اطلاعی در مورد این تبلت داره خبر بده

  3. علی جوادی

    سامسونگ یعنی تجربه ی استفاده از تکنولوژی آینده در زمان حال
    بدون سامسونگ زندگی یعنی هیچ
    با تشکر از استاد دلخموش

  4. آرمان

    در مورد آتش گرفتن نوت ۷ که همه دنیا خبر داره چیزی نگفتن توی نمایشگاه ؟؟؟!!!
    مثل اینکه همه رو فراخوان کردن .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه