نیسان آزمایش خودروهای بدون راننده‌اش را آغاز کرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ساخت خودروهای بدون راننده فقط هم به شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تکنولوژی محدود نمی‌شود. شرکت‌های خودروسازی هم به دنبال ساخت خودروهای هوشمند و بدون راننده هستند. شرکت ژاپنی «نیسان» اخیرا اعلام کرده که مشغول آزمایش خودروی بدون راننده‌ای است.

نیسان روی خودروهای خودکارش یک اسکنر نوری قرار داده است که با استفاده از محاسبات سه‌بعدی، فاصله‌ی خودرو را با اجسام اطراف‌اش حساب می‌کند

این خودروی بدون راننده‌ی نیسان، بر پایه‌ی Nissan Leaf ساخته شده است. شرکت نیسان هم برای آزمایش خودروی‌اش، آن را در جاده‌های مخصوص قرار نداده است، بلکه خودرو را به جاده‌ها و خیابان‌های شهرهای ژاپن برده تا به همراه ترافیک، خودروی‌اش را تست کند.

خودروی بدون راننده‌ی Leaf، از سیستمی به اسم Piloted Drive برای رانندگی استفاده می‌کند. این سیستم بخشی از «سامانه‌ی هوشمند رانندگی» نیسان است و می‌تواند کنترل خودرو را در وضعیت‌های مختلفی به دست بگیرد. برای مثال اولین نسخه از این سیستم، که طبق گفته‌ی نیسان تا سال آینده عرضه می‌شود، قرار است خودروها را به‌صورت کاملا خودکار در جاده‌هایی که ترافیک سنگین دارد کنترل کند. البته شرکت‌های دیگری مثل تسلا هم چنین سیستم‌هایی را ساخته‌اند و سیستم Autopilot تسلا هم از نیسان چیزی کم ندارد.

Nissanleaf

نیسان روی خودروهای خودکارش یک اسکنر نوری قرار داده است که با استفاده از محاسبات سه‌بعدی، فاصله‌ی خودرو را با اجسام اطراف‌اش حساب می‌کند. یک دوربین هشت-طرفه هم روی خودرو است که دیدی ۳۶۰ درجه به سیستم هوشمند نیسان می‌دهد.

نیسان می‌گوید که می‌خواهد تا سال ۲۰۱۸ قابلیت تغییر لاین را هم به سیستم‌اش اضافه کند. این شرکت امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ خودروهای‌اش بتوانند بدون هرگونه دخالت راننده در خیابان‌ها حرکت کنند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Ebrahim

    مرسی از خبر . این رو من اضافه کنم که شرکت نیسان این قابلیت ( هدایت خودرو بدون دخالت راننده ) رو سال ۲۰۱۴ روی همین ماشین ( لیف ) پیاده کرد و حتی نتیجه هم گرفت ( تمامی ویدئو های تست خودرو در یوتوب موجوده ) قابلیت این خودرو و همچنین امکانات فوق العاده دیگری در این خودرو پیاده مرد که در اوایل سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشت و عموم رو از قابلیت های منحصر به خودش تعجب زده کرد . اون زمانی که شرکت نیسان بر روی خودرو های برقی فعالیت میکرد هنوز خودرویی از شرکت های دیگه یارای مقابله با اونو نداشت ، در این بین فقط شرکت شورلت بود که با خودروی ( Volt ) با این رقابت میکرد که البته قابلیت های نیسان لیف بسیار بیشتر و بهتر بود. امکاناتی که نیسان لیف مدل ۲۰۱۵ داراست بسیار زیاد است ، حتی این اتومبیل از شارژ بی سیم هم بهره میبرد. کمپانی معظمی همچون نیسان که بیش از ۱۰۰ سال از تاسیس اون میگذره علومی که در زمینه ساخت خودروی برقی داره بسیار بالاتر از شرکت هایی همچون تسلا هست که من گاها در اخبار این سایت میدیدم شرکت تسلا رو در زمینه ساخت خودرو های برقی پیشتاز میدونه! در حالی که تکنولوژی های به کار رفته در خودروهای تسلا توسط کمپانی نیسان قدیمی شدن و تازگی نداره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه