نگاهی به مشخصات نیسان ایکس تریل جدید ۲۰۲۱

۱ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ایکس تریل

نیسان از نسل سوم شاسی بلند روگ برای بازار آمریکا رونمایی کرد که انتظار می‌رود سال آینده با تغییرات کمی و با عنوان نیسان ایکس تریل در انگلستان به فروش برسد.

روگ پرفروش‌ترین شاسی بلند نیسان، با تمرکز روی عملکرد، انعطاف‌پذیری، فناوری و ایمنی بهتر و با هدف تسهیل زندگی، باز طراحی شده و بازار هدف آن خانواده‌های جوان هستند.

در تصاویر رسمی که توسط نیسان منتشر شده شاهد تغییرات اساسی در سبک طراحی ایکس تریل جدید هستیم. تاثیرات نسل دوم جوک در این مدل کاملا مشهود است، و در نمای جلویی روگ جدید شاهد طراحی متفاوت، چراغ‌های ال‌ای‌دی جدید و جلوپنجره V شکل جدید نیسان هستیم.

ایکس تریل

طراحی عقب پیشرفت بیشتری داشته است، و یک اسپویلر متفاوت، درب عقب جدید و طراحی سقف دو لبه، این خودرو را از نسل قبلی خودش متمایز می‌کند.

طول ایکس تریل Mk3 حدود ۳۸ میلیمتر کمتر و ارتفاعش ۵ میلیمتر کوتاه‌تر از نسل قبلی است و نیسان گفته این تغییر باعث بهبود رانندگی می‌شود.

نکات جدید در طراحی مثل جلوپنجره متحرک، ستون‌ A باز طراحی شده، جدا کننده سطوح تایر و پوشش‌های زیربدنه برای تقویت آیرودینامیک این شاسی بلند معرفی شده‌اند.

در ساخت این روگ از یک پلتفرم کاملا جدید استفاده شده که پویایی بهتر و فناوری کنترل شاسی جدیدتری دارد. سیستم کنترل حرکت خودرو که به تازگی معرفی شده، روی ترمزها، فرمان و شتاب‌گیری نظارت دارد و در شرایط سخت رانندگی وارد عمل می‌شود.

ایکس تریل

خودروهای دیفرانسیل جلو سه حالت رانندگی ارائه می‌دهند – اسپرت، استاندارد و اکو یا اقتصادی – در حالی که مدل‌های چهار چرخ محرک علاوه بر این‌ها دارای مود رانندگی آفرود و برفی هم هستند.

سیستم چهار چرخ محرک آپشنال از یک کلاچ کنترل شده الکتروهیدرولیکی جدید استفاده می‌کند که می‌تواند عملکرد گشتاور را به صورت دقیق‌تری کنترل کند.

در زمان عرضه فقط یک موتور برای بازار ایالات‌متحده موجود است: موتور بنزینی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر که قدرتش از ۱۶۸ اسب بخار به ۱۷۹ اسب بخار و گشتاورش از ۲۳۷ نیوتن متر به ۲۴۸ نیوتن متر ارتقا یافته است.

بعید به نظر می‌رسد ایکس تریل مخصوص بازار اروپا هم از همین پیشرانه استفاده کند؛ این مدل احتمالا از نسخه‌های پیشرفته موتورهای بنزینی و دیزلی با ظرفیت کمتر که در نسل کنونی ارائه ‌شده است بهره خواهد برد، در حالی که احتمال عرضه یک نسخه هیبریدی هم وجود دارد.

ایکس تریل

فضای داخلی روگ نسبت به بدنه آن تغییرات بیشتری داشته است، با یک چیدمان خانوادگی که راحتی و قابلیت استفاده را بهبود می‌بخشد.

هر دو درب عقب تا ۹۰ درجه باز می‌شوند تا ورود و خروج صندلی‌های کودک راحت‌تر باشد، که می‌توان آن‌ها را روی هر قسمت از صندلی عقب نصب کرد. نیسان نرم‌افزار کلید هوشمند خودش را مانند درهای جلو با درهای عقب هم سازگار کرده ‌است.

دیگر تغییرات کابین شامل یک کنسول مرکزی پروانه‌ای که تبادل اشیا از صندلی جلو به عقب را راحت‌تر کرده، و یک سیستم کنترل تهویه هوای هوشمند است که می‌توان قبل از ورود به خودرو، با استفاده از آن دمای کابین را تنظیم کرد.

ایکس تریل از سیستم ایمنی ۳۶۰ درجه جدید نیسان بهره می‌برد، که شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب، هشدار خروج از مسیر، دستیار نور بالا و ترمز اضطراری خودکار در عقب می‌باشد.

ایکس تریل

روگ با همان نسخه‌های S، SV و SL به فروش خواهد رسید و در سال ۲۰۲۱ یک نسخه بالارده پلاتینوم از آن عرضه خواهد شد که دارای صندلی‌های چرمی، نمایشگر سربالا، نورپردازی محیطی، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی باس است.

آپشن‌های روگ شامل تزئینات داخلی چرمی، صندلی‌ها، آینه و فرمان گرمایشی؛ دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های تاشو در عقب و سیستم مسیریابی مخصوص نیسان هستند.

هنوز تاریخ رونمایی از ایکس تریل Mk3 مشخص نشده است، اما احتمالا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ این اتفاق خواهد افتاد.

نیسان ایکس تریل

این خودرو رقیب تویوتا راو ۴ قرار بود در کارخانه نیسان در ساندرلند انگلستان وارد فاز تولید شود، اما سال گذشته این شرکت ژاپنی اعلام کرد که به دلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، این مدل در کیوشوی ژاپن ساخته خواهد شد.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه