نیسان جوک جدید در آستانه ورود به بازار؛ ماسک تازه بر چهره کراس اوور پرحاشیه

۲۹ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

نیسان جوک یکی از عجیب الخلقه ترین و در عین حال پرفروش‌ترین کراس اوورهای بازار است که برای سالها، ترکیب آن دست نخورده باقی مانده بود. بالاخره نیسان راضی شد تا نسل جدید این خودرو موفق و پرفروش خود را به بازار عرضه کند و آنقدر عجله داشت که تصاویر رسمی نیسان جوک جدید را پیش از آغاز نمایشگاه خودرو فرانکفورت، منتشر کرد.

هنگامی که نسل نخست نیسان جوک در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه گردید، بسیاری طراحی آن را مضحک و عجیب می‌دانستند، اما در مورد نسل دوم این خودرو، نظرها تغییر کرده و با یک نسخه هوشمند از نیسان جوک روبرو هستیم. نخستین پیشرفت، استفاده از جلوپنجره V شکل، مشابه با دیگر محصولات نیسان در این خودروست. علاوه برآن، نیسان جوک جدید خودرویی نیمه خودمختار است و از برخی قابلیت‌های سیستم خودران، بهره می‌برد. و در نهایت به طراحی فضای خارجی و داخلی این خودرو می‌رسیم که بسیار پویا و نوین طراحی شده است.

نیسان جوک

پونز پاندی کوتیرا، معاون برنامه ریزی نیسان در اروپا، در خصوص نیسان جوک جدید گفت: نیسان جوک هویت منحصر به فرد خود را در بازار جهانی دارد و اکنون نسل جدید آن، با عملکردی هیجان انگیز و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته که نیاز رانندگان امروزی است، به بازار بازگشته است. طراحی جدید و ایجاد یک تجربه رانندگی هیجان انگیز، نکات مثبتی برای گروه بزرگ خریداران کراس اوورها در سراسر جهان خواهد بود. نیسان جوک تکامل یافته و بهتر شده است، در حالی‌که ویژگی‌های مثبت خود را از نسل گذشته حفظ کرده است.

نیسان جوک

یکی از اصلی ترین مشکلات نسل قبلی نیسان جوک، چهره عجیب و غریب آن بود که بارها مورد انتقاد کارشناسان خودرو قرار گرفته بود. به لطف استفاده از جلوپنجره V شکل و چراغ‌های باریک در زبان طراحی جدید نیسان، اکنون جوک چهره‌ای بسیار دلچسب پیدا کرده که می‌تواند به بازاریابی بهتر این محصول مهم نیسان در جهان، کمک کند. ابعاد نیسان جوک جدید نسبت به نسل قبلی، کمی بزرگتر شده است، اما به لطف طراحی جمع و جور و الگوبرداری از نیسان میکرا در قسمت عقب، خودرویی بزرگ به نظر نمی‌رسد. یک سقف سیال که رنگ آن با بدنه تفاوت دارد، چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۹ اینچی، نیسان جوک جدید را به یکی از بهترین‌های سگمنت کراس اوور تبدیل خواهند کرد.

نیسان جوک

افزایش ابعاد نیسان جوک، موجب بهبود فضای پا برای سرنشینان درون کابین شده و اکنون در کابین جوک، راحتی بیشتری انتظار مسافران را می‌کشد. صندوق عقب نیسان جوک جدید اکنون ۴۲۲ لیتر حجم دارد، و به مالک اجازه می‌دهد تا نسبت به نسل قبلی، یک چمدان بیشتر با خود به سفر ببرد. الگوگیری از نیسان میکرا، تنها به قسمت پشتی نیسان جوک ختم نشده و در کابین نیز شاهد مشترکات زیادی بین این دو خودرو هستیم، گویی نیسان جوک نسخه بلندقامت هاچ بک نیسان میکرا است. البته این موضوع اصلا نکته بدی نیست، چرا که فناوری‌های پیشرفته موجود در نیسان میکرا، به نیسان جوک جدید نیز منتقل شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها، سیستم ProPILOT است که با در بر داشتن ویژگی‌هایی همچون نگهدارنده بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، شناسایی علائم جاده و بسیاری دیگر از ابزارهای خودران، شما را از میزان پیشرفته بودن این کراس اوور کوچک، شگفت زده می‌کند. سیستم سرگرمی NissanConnect نیز به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از اندروید اتو و اپل کارپلی، به تلفن همراه خود متصل شده و از سیستم هوشمند آن بهره ببرید. اگر نیاز به رهیاب دارید، TomTom Maps با استفاده از صفحه نمایش هشت اینچی لمسی، شما را هدایت خواهد کرد. و در پایان اگر علاقمند به موسیقی هستید، سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، تجربه بی نظیری از پخش موزیک را برای شما فراهم خواهد نمود. از آنجایی‌که در سال ۲۰۱۹ هستیم و خودروها باید از همیشه هوشمندتر باشند، جوک یک برنامه همراه دارد که بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود و شما را از موقعیت خودرو، وضعیت قفل درها، فشار روغن و فشار تایرها از راه دور، آگاه خواهد ساخت.

نیسان جوک

با وجود افزایش ابعاد، نیسان می‌گوید که نسل جدید جوک نسبت به مدل قبلی، ۲۳ کیلوگرم سبک‌تر است. تاکنون تنها یک پیشرانه برای نسل جدید نیسان جوک تایید شده و آن‌هم موتور یک لیتری بنزینی سه سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت است. مشتریان قادر خواهند بود برای سیستم انتقال قدرت، یکی از دو گزینه گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک را انتخاب کنند. قیمت تیپ پایه نیسان جوک جدید، در نسخه دستی از ۱۷۳۹۵ پوند آغاز شده و در بالاترین تیپ، به ۲۳۸۹۵ پوند می‌رسد. قیمت نسخه اتوماتیک نیز از ۲۰۳۹۵ پوند شروع می شود و در مجهزترین نسخه، به ۲۵،۲۹۵ پوند افزایش خواهد یافت.

نیسان جوک

منبع: NISSAN

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ali

    از آنجایی‌که در سال ۲۰۱۹ هستیم و خودروها باید از همیشه هوشمندتر باشند….
    شما رو نمیدونم ولی ما در سال۲۰۲۰ هستیم!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه