هایائو میازاکی، استاد ساخت انیمه آخرین فیلمش را می‌سازد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال ۲۰۱۳ بود که کارگردان و انیماتور بزرگ ژاپنی هایائو میازاکی اعلام کرد خودش را بازنشسته می‌کند و دیگر فیلم بلندی نخواهد ساخت. استاد مسلم ساخت انیمه گفته بود سعی می‌کند بر پروژه‌های کوچکتر تمرکز کند. اما ظاهرا هایائو میازاکی دوست ندارد هنوز کاملا بازنشسته شود و از صحنه بیرون بماند. او اعلام کرده می‌خواهد بازگردد و فیلم آخرش را بسازد.

براساس آخرین گزارش‌ها این خبر در یک برنامه تلویزیونی ویژه که درباره میازاکی بوده عنوان شده. میازاکی در این برنامه حضور یافته و اعلام کرده از فیلم کوتاه ۱۲ دقیقه‌ای که در حال کار بر روی آن بوده (فیلم Kemushi no Boro) راضی نیست و قصد دارد آن را به یک فیلم بلند تبدیل کند. گرچه هنوز مشخص نیست که روسای استودیوها و سرمایه‌گذاران در این زمینه چه نظری دارند ولی میازاکی آنقدر بزرگ هست که وقتی بخواهد فیلمی را بسازد، آن فیلم ساخته شود.

فیلمی که میازاکی قصد دارد بسازد Kemushi no Boro نام دارد و اساسا برای موزه جیبلی ساخته می‌شد. موزه جیبلی در سال ۲۰۰۱ در شهر توکیو افتتاح شد و در آن محصولات مربوط به استودیوی جیبلی (استودیویی که میازاکی مهم‌ترین فیلم‌هایش را با همکاری آن ساخته) به نمایش در می‌آید.

میازاکی گفته قصه فیلم درباره یک کرم خیلی کوچک است، آنقدر کوچک که می‌توانید خیلی ساده بین دو انگشت‌تان لهش کنید. میازاکی گفته ممکن است وقتی این فیلم ساخته شود او ۸۰ ساله باشد (او در حال حاضر ۷۵ ساله است). با این حال اگر همه چیز کاملا خوب پیش برود می‌توانیم انتظار داشته باشیم کار فیلم پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو تمام شود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه