هفته‌ی پیش، چه خودروهایی و چقد گران شدند؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته گذشته ۱۰ خودروی تولید داخل با افزایش قیمت روبه‌رو شدند که سهم محصولات شرکت سایپا از بقیه شرکت‌ها بیشتر است. به گزارش سایت ایران‌جیب، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دلایل این افزایش قیمت ها را اینگونه اعلام کرده است:

به استناد بند (۵) ماده (۵۸) مجموعه قوانین و مقررات اجرایی اصل (۴۴) قانون اساسی ، تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت ، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری بر عهده شورای رقابت می‌باشد.بر این اساس ، شورای مذکور بازار خودروهای با رده قیمتی تا۴۵۰ میلیون ریال را انحصاری قلمداد نموده و نسبت به تعیین قیمت خودروهای موجود در رسته قیمتی مذکور اقدام می‌‌نماید که بر اساس آخرین مصوبه صادره طی شماره ۲۹۷ مورخ ۱۲/۴/۱۳۹۶ نسبت به ابلاغ افزایش قیمت برخی از خودروهای تولید داخل مشمول اقدام نموده است، لیکن خودروسازان تغییرات قیمت برخی از محصولات تولیدی نظیر تیبا دو را با توجه به شرایط پیک مصرف (فصل تابستان )با تاخیر در برنامه فروش اعمال کرده اند.

مضافاً شورای رقابت بازار خودروهای با رسته قیمتی بیش از ۴۵۰ میلیون ریال را رقابتی اعلام نموده است بدین معنا که به دلیل تعدد عرضه کنندگان و همچنین تنوع بیشتر محصولات این رسته قیمتی ، شرایط بازار به گونه‌ای خواهد بود که امکان تعیین قیمت با سود غیر منطقی وجود نخواهد داشت و نیازی به نظارت و کنترل قیمتها از سوی مراجع حاکمیتی نخواهد بود.

بر همین اساس خودروهای مذکور از از شمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی خارج و به دلیل قرارگرفتن درفضای رقابتی مسئولیت قیمت گذاری آن با در نظر گرفتن هزینه های تولید به هیأت مدیره شرکت های مرتبط محول شده است. لذا تعیین قیمت خودروهای سراتو معمولی و اتوماتیک، چانگان و آریو و همچنین محصولات شرکت کرمان موتور بر اساس مکانیزم یاد شده صورت پذیرفته است .بدیهی است صرفنظر از موارد یاد شده، نظارت تکمیلی بر صحت میزان تغییرات قیمت و رسیدگی به شکایات واصله مطابق ضوابط عمومی قیمت گذاری صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حجت ابراهیمی

    تو کشورهای جهان سومی مثل ما هست که همه دنبال رانت هستند.چون دلیلی برای تولید وجود نداره وقتی با یک رانت ساده، هزاران برابر تولیدات چند تا کارخونه درآمد داری و انحصار، لازمه فساد و رانته.
    شورای رقابت شده سرپوشی برای تخفات خودروسازها-شورای رقابتی برای استثمار بیشتر مردم
    چانکان!!!اسمش هم خنده داره! واسه این آشغال ها باید هر روز پول بشتری بدی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه