هلیکوپتر خودران ساخته و آزمایش شد

۲۷ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Huey chopper

شرکت علوم هوایی Aurora Flight Sciences اخیرا هلیکوپتری ساخته است که بدون خلبان و به صورت کاملا خودکار پرواز می‌کند. این شرکت یک هلیکوتر قدیمی UH-1H Huey را دستکاری و امکان پرواز خودکار آن را فراهم کرده است. در نمایش اخیر این هلیکوپتر خودکار، سه ماموریت ارسال بسته‌ای به صورت کامل را بدون خلبان به پایان رساند.

سیستم طراحی شده به صورت خودکار بهترین مسیر را انتخاب می‌کند.

هلیکوپتر Huey با سنسورهای LIDAR و دروبین‌های مختلفی دستکاری شده است که می‌تواند موانع اطراف خود را تشخیص دهد. این هلیکوپتر هم‌چنین می‌تواند محل فرود خود را شناسایی کند و به خوبی به زمین بنشیند. برخلاف دیگر وسیل نقلیه‌ی هوایی که توسط یک اپراتور کنترل می‌شوند، هلیکوپتر ساخته شده توسط شرکت Aurora فقط نیاز به اطلاعات مربوط به مقصد خود، و اجازه‌ی پرواز دارد.

سیستم طراحی شده سپس به صورت خودکار بهترین مسیر را انتخاب می‌کند؛ مسیری که موانعی را در مقابل او قرار ندهد. سیستم ساخته شده روی سایر وسایل نقلیه‌ای هوایی که عمود پرواز هستند، قابلیت نصب شدن دارد و فقط محدود به هلیکوپترها نیست.

شرکت هوایی Aurora متعلق به غول بزرگ این صنعت یعنی «بویینگ» است. این شرکت قرار است با همکاری اوبر، شبکه‌ای از هواپیماهای عمود پرواز را برای اجاره در اختیار افراد قرار دهد.

منبع: The Verge

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه