[اینفوگرافیک] چگونه همیشه برنده مباحثه باشیم؟

۱۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اصلا دیده‌اید که بعضی‌ها آنقدر در مباحثه ماهرند که حتی ممکن است دلایل احمقانه‌اشان مورد قبول جمع و حتی خودتان واقع شود. با اینکه شما می‌دانید حریفتان دلایل نامربوطی را ارائه می‌کند، اما باز هم نمی‌توانید حرف درست خود را به نحوی بیان کنید که منطقی به نظر برسد. در آخر هم نظر درست شما کنار گذاشته شده و حتی ممکن است به عنوان فردی شناخته شوید که “حرف‌های نامربوط زیاد می‌زند.”

با اینکه ظاهرا هنر برنده شدن در مباحثه مادرزادی است، اما این هنر را مانند دیگر هنرها می‌توان آموخت و در آن مهارت پیدا کرد. شاید مهمترین عامل در هر نوع ارتباط موفق مانند مباحثه این باشد که “خوب بشنوید.” مورد بعد این است که بتوانید ارتباط چشمی موثر برقرار کنید. ارتباط چشمی در هر ارتباطی باعث به وجود آمدن حس اعتماد در طرف مقابل می‌شود. با اینکه هنر مباحثه نکات ریز و درشت زیادی دارد اما بعضی از آن‌ها مهمتر و موثرترند. در اینفوگرافیک امروز به مهترین این نکات می‌پردازیم.

منبع: cashnetusa

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar فرزاد

    امیدوارم هدف از نگارش این مطلب، تغییر فرهنگ ما در روش بحث کردن باشه تا بتونیم همیشه در بحث ها به بهترین نتیجه برسیم، حالا مهم نیست که حرف من باشه یا طرف مقابلم، نه اینکه بیشتر و با روشهای جدیدتر باز هم تلاش کنیم تا حرف خودمون رو به کرسی بنشونیم.

  2. Avatar محمدرضا

    خیلی ممنون.
    عالی بود.البته بعضی از این موارد رو در شیوه های مذاکره مطالعه کرده بودم.کمک زیادی می کنه این روشها تا علاوه بر غلبه بر استرس بتونیم حرف خودمونو جوری که دوس داریم بزنیم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه