هم‌اکنون در حال برگزاری است: نخستین مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش دیجی‌کالا مگ، رسانه آنلاین فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا همین حالا که مشغول خواندن این خبر هستید، آسمان پارک فناوری پردیس پر از هیجان است. امروز روز برگزاری مسابقه‌ی ربات‌های پرنده‌ی حمل کالاست و هم‌اکنون تیم‌های بخش مسابقه در عملیات پروازی، حاصل ماه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ی خود را در آسمان تماشا می‌کنند.

ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا در ماموریتی که توسط شورای علمی مسابقه طراحی شده، برای تحویل کالا به مشتریان فرضی با هم مشغول رقابت هستند و در پایان امروز، برگزیدگان در چهار عنوان «تیم نخست در بخش طراحی» ، «تیم نخست در مسابقات اصلی»، «تیم نخست در بخش چالش‌های فنی» و «تیم نخست در مجموع امتیازها» معرفی می‌شوند. این رقابت‌ها در میان ۹ تیم راه‌یافته به بخش نهایی مسابقه جریان دارد و ضمنا تیم‌های بخش نمایشگاهی هم در محل برگزاری مسابقات در غرفه‌هایی حاضر شده‌اند تا نتایج تحقیقات علمی و دستاوردهای فنی خود را ارایه دهند.

فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در پی رسیدن به مهم‌ترین هدف خود که رضایتمندی مشتریان است، تلاش می‌کند در یک برنامه‌ی بلندمدت یکی از اساسی‌ترین نیازهای مشتریان یعنی تحویل کالا در سریع‌ترین زمان را از طریق بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا پیگیری کند. رسیدن به چنین چشم‌اندازی اگرچه نیازمند پیمودن مسیری طولانی است اما دیجی‌کالا همیشه از برداشتن اولین گام‌ها استقبال کرده‌ است و می‌کند. وقتی در سطح دنیا صحبت از ارسال کالا با ربات‌های پرنده است،‌ چرا این‌بار ما جزو پیشگامان نباشیم و متخصصان ما در زمره‌ی تولیدکنندگان –و نه مصرف‌کنندگان تکنولوژی- قرار نگیرند؟

اگر پیگیر اخبار بوده باشید، حتما در جریان هستید که دیجی‌کالا، زمستان سال ۱۳۹۴ فراخوانی را منتشر کرد و در آن از همه‌ی نخبگان و تیم‌های دانشگاهی و مستقل رباتیک که در زمینه‌ی ساخت ربات‌های پرنده فعالیت می‌کنند، دعوت کرد تا در رقابتی دشوار برای ساخت ربات پرنده‌ی حمل کالا شرکت کنند. بعد از ارزیابی تخصصی اطلاعات فنی، تیم‌‌های منتخب در دو بخش مسابقه و نمایشگاهی معرفی شدند و سرانجام پس از برگزاری پیش‌مسابقه و ایجاد آمادگی‌های لازم، امروز رقابت اصلی میان ۹ تیم راه‌یافته به بخش مسابقه در جریان است.

نتایج بررسی‌های شورای علمی مسابقه به‌زودی از دیجی‌کالا مگ، رسانه‌ی آنلاین فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا منتشر می‌شود. اما پیش از آن‌که زمان مسابقه به پایان برسد و نوبت به اعلام نتایج برسد، بار دیگر خود را ملزم می‌دانیم که تاکید کنیم در این میدان بازنده‌ای وجود ندارد و این مسابقه آغاز مسیری است که در آن تلاش می‌کنیم ضمن برآوردن نیاز مشتریان، مرزهای این حوزه از دانش را در میهن عزیزمان، یک گام فراتر ببریم.

در پایان این رویداد، شورای علمی مسابقه، همه‌ی داده‌های جمع‌آوری‌شده را بررسی خواهد کرد و پس از ارزیابی عمل‌کرد همه‌ی تیم‌ها مطابق با قوانین اعلام‌شده، نتایج این رویداد را در همین هفته اعلام می‌کند. به‌محض اعلام جمع‌بندی از سوی شورای محترم علمی، نتایج نهایی از رسانه‌ی آنلاین دیجی‌کالامگ به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

همه‌ی ما برنده‌ایم؛ هر روزی که حتی یک گام کوچک در مسیر ساختن آینده برمی‌داریم.

  

منبع: Digikala Tech

Drone_Footer

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar امیررضا

    سلام
    ما از دیجی کالا انتظار داشتیم به صورت زنده این مسابقه رو پوشش بده !!!
    اما هنوز خبری هم از فیلم و نتایج نشده
    لطفا نظرمون رو به گوش مسئولین مسابقه برسونید.
    تشکر

  2. Avatar حسین

    وای خدا !!!! بالاخره مسابقه شروع شد… کاش میشد پخش زنده داشتید .

  3. Avatar امیررضا

    سلام
    پس چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. Avatar اميرحسين

    با سلام و احترام
    ببخشید این رویا به واقعیت تبدیل شد میشه گزارش مسابقه رو بدهید
    تشکر فراوان از دیجی کالا

  5. Avatar امیررضا

    سلام
    خیلی دیر گذارششو دادید!!!
    فیلم ها رو زودتر بذارید
    ممنون

  6. Avatar هما

    با سلام .لطفا گزارش مسابقه رو بدیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه