هوآوی گزینه‌ی اول گوگل برای ساخت Pixel و Pixel XL بوده است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل امروز از گوشی‌های تلفن همراه پیکسل رونمایی می‌کند و اخبار درباره‌ی این دو مدل گوشی این روزها زیاد به گوش می‌رسد. همان‌طور که دیگر همه می‌دانیم گوگل مسئولیت ساخت این گوشی‌ها را به شرکت HTC واگذار کرده است. اما ظاهرا همکاری با HTC برنامه‌ی جایگزین گوگل برای تولید گوشی‌هایش بوده و اولویت این شرکت همکاری دوباره با هوآوی بوده است.

هوآوی در جریان مذاکرات برای همکاری مجدد و تولید گوشی‌های Pixel و Pixel XL با گوگل به توافق نرسیده و مدیرعامل این شرکت چینی، میز مذاکرات را ترک کرده است.

هوآوی که پیش از این گوشی محبوب نکسوس ۶P را برای گوگل تولید کرده بود، در جریان مذاکرات برای همکاری مجدد و تولید گوشی‌های Pixel و Pixel XL با گوگل به توافق نرسیده و مدیرعامل این شرکت چینی، میز مذاکرات را ترک کرده است. موضوع ظاهرا از این قرار است که گوگل شرط قرار گرفتن لوگوی هوآوی روی گوشی‌ها را نپذیرفته و در نتیجه هوآوی حاضر به همکاری نشده است. اما به گزارش سایت Android Police مشکل هوآوی با گوگل به قبل‌تر از این برمی‌گردد؛ زمانی که در پروژه‌ی تولید گوشی نکسوس ۶P گوگل به هوآوی وعده‌ی عرضه‌ی گوشی در بازارهای بزرگ آمریکا و اختصاص درصد زیادی از سهم فروش گوشی در این بازارها را داده اما به آن عمل نکرده است. درواقع این برنامه با شکست مذاکرات گوگل به انجام نرسید و هوآوی هنوز هم به دنبال راه یافتن به بازار آمریکاست.

با همه‌ی این اوصاف هوآوی و گوگل همچنان در چندین پروژه با یکدیگر همکاری دارند. از جمله‌ این‌که گفته می‌شود هواوی برنامه‌ی تولید یک تبلت جدید ۷ اینچی را دارد که قرار است نرم‌افزار جدید گوگل موسوم به Andromeda را آزمایش کند. همچنین این دو شرکت برای یک گوشی جدید برنامه دارند که اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد و همین نرم‌افزار Andromeda را روی خود خواهد داشت.

منبع: Techno Buffalo

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. کامبیز

    هواوی هم شد برند که گوگل خودش را باهاش ضایع کنه… واقعیت اینه که اونقدر کیفیت نکسوس هواوی بد بود که گوگل از خیر هواوی گذشت و با htc برای گوشی جدید نکسوس همکاری کرده. کیفیت گوشی های هواوی در حد پایین رده است و نه پرچمدار گوگل…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه