هیپستاماتیک کلاسیک دوباره زنده شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپلیکیشن عکاسی

«هیپستاماتیک» یکی از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های عکاسی با موبایل برای سیستم عامل iOS است که از زمان معرفی تا کنون توجه بسیای را به خود جلب کرده. از عکاسان حرفه‌ای گرفته تا کاربران عادی، روزانه افراد زیادی از سراسر جهان به انتشار عکس‌های گرفته شده توسط این اپلیکیشن می‌پردازند. تیم هیپستاماتیک جمعه‌ی گذشته برای اپلیکیشن عکاسی پرطرفدار خود Hipstamatic Camera یک بروزرسانی جدید در اپل استور منتشر کرد. نسخه‌ی جدید ۳۱۱ پس از مدت‌ها انتظار دو مشکل جدی رابط کاربری این اپلیکیشن را برطرف می‌کند. بسیاری از کاربران آیفون از زمان معرفی نسخه‌ی ۳۰۰ هیپستاماتیک از برخورد با این اشکالات شکایت می‌کردند.

نسخه‌ی ۳۰۰ هیپستاماتیک با تغییرات اساسی همراه بود. تجربه ثابت کرده است که تغییرات بزرگ همیشه مشکلاتی را هم در پی دارند. در نسخه‌ی ۳۰۰ یک حالت جدید به نام دوربین حرفه‌ای (Pro Camera) به این نرم‌افزار عکاسی اضافه شد که امکان استفاده از تنظیمات دستی را برای فوکوس، نورسنجی، سرعت شاتر، تراز سفیدی و ایزو فراهم کرد. ولی از آن‌جاکه شهرت و محبوبیت هیپستاماتیک به دلیل ظاهر و عملکرد متمایز آن در بازسازی حس عکاسی با یک دوربین نگاتیو کامپکت است، سازندگان حالت اصلی را تحت عنوان دوربین کلاسیک (Classic Camera) حفظ کردند. در نتیجه در نسخه‌ی جدید عکاسان می‌توانند هنگام عکاسی میان دو حالت حرفه‌ای و کلاسیک رفت‌وبرگشت کنند. ولی این رفت‌وبرگشت تا پیش از انتشار بروزرسانی جدید یعنی نسخه‌ی ۳۱۱ خالی از ایراد نبود.

مشکل اول، زمان تغییر وضعیت از حالت حرفه‌ای به حالت کلاسیک پیش می‌آمد. بسیاری از مواقع پس از این تغییر حالت، بخش زیادی از ویزور به نمایش درنیامده و سیاه می‌شد! اگر شما تجربه‌ی برخی ژانرها نظیر عکاسی خیابانی را داشته باشید می‌دانید که سرعت عمل تا چه اندازه می‌تواند در عکاسی اهمیت داشته باشد. تصور کنید یک سوژه‌ی مناسب به شما نزدیک می‌شود و شما به دلیل این‌که مجبورید نرم‌افزار را به طور کامل بسته و از نو اجرا کنید لحظه‌ی مناسب را از دست می‌دهید. هیچ‌چیز برای یک عکاس ناراحت‌کننده‌تر از این نیست!

مشکل دوم مربوط به امکان زوم کردن روی ویزور بود. این قابلیت با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش، ویزور را جلو می‌آورد تا بتوانید کنترل بیشتری روی سوژه‌ی عکاسی داشته باشید. ولی پس از انتشار نسخه‌ی ۳۰۰، در بسیاری از گوشی‌های آیفون، ویزور بیش‌از‌حد جلو آمده و باعث می‌شد بخشی از کادر دوربین از دید عکاس خارج شود. در عمل، چنین مشکلی باعث می‌شود ترجیح دهید از این قابلیت مهم حالت کلاسیک استفاده نکنید و بدون این قابلیت، عکاسی در حالت کلاسیک چندان خوشایند و لذت‌بخش نخواهد بود.

هیپستاماتیک ۳۰۰ کلاسیک

شاید شما هم از آن دسته عکاسان موبایل باشید که به دلیل این مشکلات از حالت کلاسیک هیپستاماتیک ناامید شده و به حالت جدید حرفه‌ای روی آورده‌اید؛ یا شاید بدتر از آن به طور کامل هیپستاماتیک را کنار گذاشته و به سراغ نرم‌افزارهای دیگری رفته‌اید. ولی احتمالا شما هم مانند ما نرم‌افزاری را نیافتید که بتواند جای هیپستاماتیک و دوربین کلاسیک آن را پر کند. خوشبختانه هم‌اکنون با انتشار نسخه‌ی ۳۱۱ این مشکلات برطرف شده و می‌توانید دوباره از حس نوستالژیک دوربین کلاسیک هیپستاماتیک لذت ببرید. نسخه‌ی جدید اپلیکیشن عکاسی هیپستاماتیک را می‌توانید از اپ استور دانلود کنید.

دانلود از اپ استور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar marzieh

    سلام
    چه جوری میشه این نرم افزار رو خرید ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه