واکنش پورشه نسبت به انتقادات در مورد پیمایش اندک پورشه تایکان

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
پورشه تایکان

در طی ماه‌های اخیر اخبار منفی زیادی در خصوص برد پورشه تایکان منتشر شد و این برند آلمانی را وادار کرد تا از محصول خویش دفاع کند. حال آزمایش جدیدی با پورشه تایکان توربو انجام شده که در طی آن این خودرو توانست مسیر چند ایالت آمریکا را طی کند. این مسافت شامل ۷۰۲ کیلومتر بود و از ایالات آتلانتا، جورجیا و فلوریدا عبور می‌کرد. پورشه تایکان توربو موفق شد با یکبار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتر را در این مسیر طی کند و رکورد قبلی خود را که حدود ۳۲۴ کیلومتر بود، ارتقا دهد.

برد پورشه تایکان

البته پورشه تایکان توربو این مسافت را واقعا با یکبار شارژ طی نکرد و به نظر می‌رسد پورشه کمی در این آزمایش تقلب کرده باشد. این آزمایش توسط شرکت آلمانی تدارک دیده شده بود و به همین دلیل پورشه راننده خودرو را ملزم کرد در زمان‌های مقرر شده نسبت به شارژ خودرو اقدام کند. با این وجود تام مولاکنی که نویسنده همراه تیم تست بود، وضعیت شارژ، مسافت طی شده و دیگر اطلاعات مربوطه را در طول مسیر یادداشت نمود. این اطلاعات به او کمک کرد تا میزان مسافت طی شده با هر بار شارژ را محاسبه کرده و حداکثر مسافت قابل پیمایش با هربار شارژ را بدست آورد. نتایج حاکی از افزایش قابل قبول برد پورشه تایکان توربو داشتند.

برد پورشه تایکان

قدم به قدم با تست پورشه تایکان

تام مولاکنی نویسنده تیم و راننده تست در طی این آزمایش همانند افراد عادی با پورشه تایکان رانندگی کردند. به همین دلیل خودرو را با سرعت معمول رانده و از رانندگی در حالت مسابقه‌ای اجتناب کردند. با این حال شتاب فوق‌العاده پورشه تایکان هر راننده‌ای را به فشار دادن بیشتر پدال ترغیب می‌کند و این اتفاق در مورد مولاکنی و راننده نیز رخ داد. برای مثال بخشی از مسیر تست از ساحل دیتونا عبور می‌کرد که مسیری مناسب برای شتاب‌گیری است. راننده در این مسیر پورشه تایکان را با سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت راند و علاوه برآن با یک تسلا مدل ۳ نیز به رقابت جاده‌ای پرداخت.

برد پورشه تایکان

خودروهای برقی همانند دیگر ادوات الکتریکی نسبت به شرایط آب و هوایی حساس هستند و بنابراین بخشی از سفر پورشه تایکان در شرایط نامطلوب دمایی سپری شد. برای مثال بخش نخستین سفر با دمای ۵ درجه بالای صفر و در هوایی بارانی آغاز شد. روز بعد دما یک درجه زیر صفر بود و قسمت آخر سفر نیز در محلی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد به پایان رسید.

پیش‌تر آزمایشات غیررسمی در خصوص برد پورشه تایکان انجام شده بود. برای مثال فردی به مولاکنی گفته بود وی موفق شده با یکبار شارژ به برد ۳۷۰ کیلومتر با پورشه تایکان دست پیدا کند. راننده تست و مولاکنی تمایل داشتند چنین آزمونی را انجام دهند اما پورشه آن‌ها را از اجرای این کار منع کرده و در مورد تخلف از برنامه تست به آن‌ها هشدار داده بود.

منبع: MOTOR1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه