وضعیت مالی سامسونگ با وجود بحران نوت ۷ بهتر شده است

۷ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نتایج پیش‌بینی گزارش‌های مالی شرکت سامسونگ نشان می‌دهد به لطف کارکرد موفق بخش نیمه‌هادی‌های این شرکت وضعیت مالی سامسونگ در فصل چهارم مالی از آنچه پیش‌بینی می‌شد بهتر خواهد بود. البته این پیش‌بینی با وجود مشکلات ناشی از آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت ۷ رخ داده است. بحرانی که بخش بزرگی از درآمد امسال سامسونگ را بلعید. نوت ۷ می‌توانست به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ بدل شود اما با آتش گرفتن این گوشی‌ها نتیجه سراسر معکوس شد.

موسسه IBK Securities پیش‌بینی می‌کند که سامسونگ برای این فصل مالی سود عملیاتی ۷.۲۴ میلیارد دلار را گزارش کند. ظاهرا حدود نیمی از این درآمد از طریق بخش تولید نیمه‌هادی‌های این شرکت به دست می‌آید. نیمه‌هادی‌هایی که در تولید تراشه‌های حافظه استفاده شده‌اند. سودی که این موسسه برای فصل مالی چهارم سامسونگ پیش‌بینی کرده حدود ۱۰ درصد از پیش‌بینی‌های قبلی بیشتر بود. نکته بسیار جالب ماجرا این جا است که این سود عملیاتی در سه سال گذشته بالاترین بوده است. بنابراین می‌شود گفت اگر نوت ۷ دچار مشکل نمی‌شد احتمالا اوضاع سامسونگ در حال حاضر واقعا در نوع خود کم‌نظیر بود.

وضعیت سهام شرکت سامسونگ هم نسبت به دورانی که نوت ۷ دچار مشکل شد بهبود یافته است. آن زمان سهام سامسونگ به ۱۲۱۹ دلار رسید. اما حال این رقم به ۱۴۹۴ دلار رسیده است. رقمی که حدود ۲۲.۵ درصد افزایش ارزش سهام این شرکت را نشان می‌دهد.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    این اخبار بزرگی و اقتدار سامسونگ رو می رسونه
    هر شرکتی دیگه ای بود الان داشت برای بقا دست و پا میزد

  2. Avatar سام

    شرکت کره ای بی کیفیت بزودی به اخر میرسه

    1. Avatar ali

      نه خیر عزیزم
      اپل شرکت امریکایی داره نفس های اخرشو میکشه
      بدترین دوربین رو زده بد ترین صفحه نمایش بدترین سخت افزار بدترین باتری
      سامسونگ بهترنه وبهترین خواهد بود
      مطمعن باش که زمانی تو طرفدار سامسونگ خواهی شد

      1. Avatar سام

        فعلا که یا میترکه یا داره به اپل پول و باج میده
        به اخر راه رسیده

  3. Avatar فرزان

    زمانی که زیر ساخت های یک شرکت و در واقع یک کشور چه بلحاظ اجتماعی و بالاخص بلحاظ اقتصادی بر اساس استاندارد ها و معیار های صحیح باشه و الله بختکی و با تکیه بر منابع ناپایدار اقتصادی سرهم نشده باشه و به تکنولوژی و استعداد های بالقوه وابسته باشه هر بحرانی رو پشت سر میذاره مگر بحران اقتصادی ۲۰۰۸ ازین کمتر بود چطور از سر گذروندن…..

  4. Avatar ///mahdispd

    سامسونگ خیلی شرکت قوی و بزرگیه
    بیدی نیس ک با این بادا بلرزه

  5. Avatar ali

    هر شرکت دیگه ای بود الان مثل نوکیا داشت از اپل گدایی می کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه