وقتی که کانگوروها برای اتومبیل‌های خودران دردسر ساز می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فناوری اتومبیل‌های خودران درحال سپری مراحل رشد و تکامل خودش است تا روزی برسد، راننده نیازی نداشته باشد حواسش به جاده و خودرو باشد ولی در کمال ایمنی به مقصد برسد. بنابراین برای رسیدن به چنین نقطه‌ی تکاملی، مسیر پرپیچ و خمی روبروی خودروسازها وجود دارد.

درست مثل الآن که شرکت ولوو گفته، یک دردسر بزرگی مقابل اتومبیل‌های خودران وجود دارد و آن حرکت پیچیده کانگوروست! کانگوروها به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای کشور استرالیا قلمداد می‌شوند.

مردم این کشور در مناطق زیادی باید تمام حواسشان به رانندگی در جاده جمع کنند؛ چراکه کافی است کانگوروها وقتی وارد مسیر جاده می‌شوند، راننده حواسش نباشد و یک تصادف خطرناکی شکل بگیرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ۹۰ درصد تصادفات رانندگی در جاده با حیوانات را در استرالیا کانگوروها تشکیل می‌دهند و این موضوع برای خودروسازها برای تولید اتومبیل‌های خودران و عرضه در استرالیا اهمیت بسیار بالایی دارد.

مشکل اینجاست که کانگوروها مسیر پیچیده‌ای را برای سیستم‌های تحلیل‌گر موانع اتومبیل‌های خودران طی می‌کنند؛ زمانی که جهش می‌کنند و در هوا هستند، سیستم وضعیت را سبز درنظر می‌گیرد و خطری را حس نمی‌کند، اما درست هنگامی که به زمین می‌رسند، سیستم ناگهان یک مانع را در نزدیکی خود حس می‌کند و واکنش نشان می‌دهد.

قطعا این مشکل تنها مربوط به اتومبیل‌های خودران ولوو نخواهد بود و تمام خودروسازها باید برای حل این مشکل، چاره‌ای بیاندیشند.

منبع: Ubergizmo
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar هاشمی

    این مشکل برای مسیرهای داخل شهری هم میتواند اتفاق بیافتد
    افتادن تجهیزات و وسایل ساختمانی
    پرت شدن اسباب از کنار خیابان به وسط خیابان

    نکتهدخیلی جالبی بود

    1. Avatar سعید

      برای اینایی که شما گفتی راننده هم نمیتونه کاری بکنه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه