وقتی یک کامپیوتر با اتصال USB برای همیشه از کار می‌افتد

۲۱ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دنیای تکنولوژی باید بیش از پیش به خود ببالد؛ چرا که محصول جدیدی را به خود دیده که با دیدنش (البته خدا آن روز را نیاورد) فقط می‌توانید بگویید: امان از این موجود دوپا!

 با فروش USB Kill زمینه‌ی سواستفاده و از کار انداختن همیشگی کامپیوتر شما به‌سادگی اتصال یک فلش مموری فراهم شده است.

محصولی که از آن حرف می‌زنیم شبیه به یک فلش‌مموری است اما به‌هیچ‌وجه انتظار نداشته باشید که کار ذخیره‌ی اطلاعات را برای‌تان انجام دهد. این محصول که بیش‌تر به درد هکرها می‌خورد، USB Kill نام دارد و درواقع دارای یک سر USB است و سر دیگر آن درگاهی برای اتصال به یک فلش مموری است.

وقتی فلش مموری را به USB Kill متصل کرده و سپس آن را به کامپیوتر وصل می‌کنید، ظرفیت فلش مموری به‌سرعت با برق کامپیوتر پر می‌شود و دفعه‌ی بعدی که فلش مموری را (بدون این‌که حتی USB Kill به آن متصل باشد) به کامپیوتر وصل کنید، ظرف چندثانیه همه‌ی شارژ خود را تخلیه می‌کند. با این حرکت دستگاه بدون هیچ سروصدایی به‌‌طور کلی از کار می‌افتد! تمام مراحل این پروسه‌ی چندثانیه‌ای را می‌توانید در ویدیویی که در ادامه می‌آید،‌ ببینید.

تا اینجا کلیت ماجرا چندان تازه نیست؛ ابزارهای زیادی توسط هکرها و با هدف‌های خرابکارانه ساخته می‌شود که معمولا هم مکانیزم کار آن‌ها به همین سادگی است.‌ نکته اینجاست که USB Kill در حال‌حاضر با قیمت ۵۵ دلار در بازار به فروش می‌رسد و این موضوع واقعا نگران‌کننده است. درواقع زمینه‌ی سواستفاده و از کار انداختن همیشگی کامپیوتر شما به‌سادگی اتصال یک فلش مموری فراهم شده است. ظاهرا از این به بعد باید خیلی بیش‌تر مواظب پورت‌های USB دستگاه‌مان باشیم.

منبع:  C Net

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. pouya

    آخه فلش مموری میتونه ولتاژ ذخیره کنه ،مگه باتری داره!
    مگه این که بگیم اون فلشی که داره باهاش این تست را انجام میده مموری نیست و یک ذخیره کننده ولتاژ هستش مثله یه خازن
    ولی باز هم نمیتونه آسیب چندانی وارد کنه . مادربرد یه سری دیود محافظ داره که کارشون جلوگیری از افزایش ولتاژه و فقط اون دیود میسوزه
    در کل این یه شوخیه جدی نگیرید . اگه میگفت یه بد افزار یا یه ویروسه میشد باور کرد که مادربرد رو نابود کنه ولی این نه

    1. حامد

      نه عزیز اگر سر از سخت افزار و نرم افزار در میاوردی متوجه میشدی که برق مادربرد رو ذخیره و یکجا وارد مدار میکنه ویروس هیچوقت همچین امکانی رو با وجود سیستم عامل نداره و نخواهد داشت

  2. Amin

    سلام.
    این یه کلکه. دیجیکالا، لطفاً بدون تحقیق، صرفاً به استناد یه فیلم، چیزی رو به عنوان واقعیت منتشر نکنید.

    یارو طوری تنظیم کرده تا همینکه فلش به دستگاهش زده بشه، لپتاپش خاموش بشه. بعدشم چند بار الکی یه دکمه‌ی دستکاری شده و قطع شده رو فشار میده، مثلاً میخواد روشنش کنه. همش فیلم بازی میکنه.

    آخه یه فلش (حتماً محتویاتش رو باز کردید و دیدید داخلش چی داره) چطوری میتونه ولتاژ ذخیره کنه؟ ولتاژ؟!!!

    به فرض ولتاژ نامعقولی به پورت یو اس بی بخوره، فوقش پاور میسوزه. نگران نباشید. ولی این اتفاق از طریق فلش نمیفته.
    اگه میخواید کسی رو اذیت کنید، یه فلش الکی بردارید، دو پایه چپ و راستش (پایه برق ۵ ولت) رو از داخل به هم لحیم کنید. به هر کامپیوتری بزنید، فیوز پاورش میسوزه، یه کم خرج میذاره روی دست صاحابش.

  3. Ahmad

    شاید ی روزی به کارم بیاد????????
    Dg موجودش کن لطفا????

  4. سینا

    وای خدا !!!!!!!!!!!!!!!!!
    حالا باید از کجا بفهمیم که فلشی که از کسی میگیریم با همچین چیزی شارژ شده یا نه ؟
    میزان خسارت وارده به کامپیوتر دقیقا چه قدره ؟ آیا قطعه ای از این کامپیوتر رو میشه دوباره استفاده کرد یا باید کل کیسو بریزیم آشغال ؟

    حالا اینUSB Kill رو از کجا میشه بدست آورد ؟

    1. محمدعلي بهراميان

      میشه یه اینترنت پر سرعت خرید که نامحدود باشه و واسه جا به جا کردن اطلاعات از سرویس های ابری مثل onedrive یا icloud یا google drive استفاده کرد پیشنهاد من onedrive هست چون خیلی امنیت داره و روی تمام سیستم عامل ها قابل استفادست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه