ولوو با قوی‌ترین و سریع‌ترین کامیون جهان رکورد می‌زند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ولوو

هیچ‌کس دوست ندارد در جاده پشت یک کامیون کند گیر کند. اما اگر کامیونی که جلوی شما حرکت می‌کند، «آیرن نایت» ولوو (Iron Knight) باشد، جای هیچ نگرانی نیست. این وسیله نقلیه مخصوصا برای این ساخته شده که رکورد سرعت جدیدی ثبت کند. این کامیون ۲۴۰۰ اسب بخار دارد و گشتاور نیروی آن ۶۰۰۰ نیوتون متر است.

آیرن نایت با وزن ۴.۵ تن حاصل همکاری بین تکنسین‌ها، مهندسان و طراحان شرکت «ولوو تراکس» (Volvo Trucks) است. کل این کامیون به جز موتور و جعبه‌دنده‌ی دبل کلاچ تک سرعته آن، توسط مهندسان ولوو ساخته شده است.

موتور D13 این وسیله نقلیه با سردکن سیال موتور و چهار توربوشارژر برای تولید بیشترین میزان قدرت طراحی شده است. در قسمت کناری دستگاه کانال‌های هوایی بزرگی وجود دارد که موتور را خنک می‌کنند.

برای اینکه وزن این کامیون را پایین نگه دارند، کابین آن از جنس فایبرگلاس ساخته شده و طراحی آن به گونه‌ای است که مقاومت هوا را به حداقل می‌رساند. حتی‌الامکان از تجهیزات الکترونیکی کمی در این کامیون آیرن نایت استفاده کرده‌اند تا باز هم وزن آن را کمتر کنند. نرم‌افزار این کامیون هم برای عملکرد بالا برنامه‌نویسی شده تا موتور به تواند به بهترین شکل با جعبه دنده ارتباط داشته باشد. از طرف دیگر، کلاچ آن هم تقویت شده تا بتواند سطح بالای گشتاور نیرو را کنترل کند.

شرکت ولوو تراکس می‌گوید با کامیون جدید هدفش این است که در مسابقات شتاب‌گیری ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر رکورد ثبت کند.

منبع: New Atlas

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی ملکی

    دی جی جان می خوای از اینام بیار واسه فروش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه