[ویدیو] اکسپریا X علی‌رغم نداشتن گواهینامه، ضدآب است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

از میان گوشی‌های سری اکسپریا X سونی، تنها یکی از آن‌ها یعنی اکسپریا X Performance دارای گواهینامه IP68 است؛ این گواهینامه تضمین می‌کند که دستگاه دارنده‌ی آن می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک‌ونیم متری آب بماند و آسیبی نبیند. این گواهینامه البته تضمینی بر ضد گردوغبار بودن دستگاه هم هست.

آیا نداشتن گواهینامه لزوما به‌معنای عدم‌مقاومت در برابر آب حتی در عمق و مدت‌زمان کم‌تر است یا این‌که این مقاومت وجود دارد اما به استاندارد گواهینامه نرسیده؟

با این‌وجود گفته می‌شود از آن‌جا که سونی از زمان ارایه‌ی پرچم‌داران سری Z، برای قابلیت ضدآب بودن محصولات خود اهمیت زیادی قائل بوده است، عدم مقاومت گوشی دیگر از سری X در برابر نفوذ آب از سوی یکی از مشتریان سونی مورد تردید بود. به همین دلیل تصمیم گرفت گوشی هوشمند سونی اکسپریا X را در این‌مورد آزمایش کند. این مشتری کنجکاو می‌خواست بداند آیا نداشتن گواهینامه لزوما به‌معنای عدم‌مقاومت در برابر آب حتی در عمق و مدت‌زمان کم‌تر است یا این‌که این مقاومت وجود دارد اما به استاندارد گواهینامه نرسیده؟

او به همین خاطر گوشی اکسپریا X را به مدت دو دقیقه داخل یک ظرف آب (طبیعتا در عمقی بسیار کم‌تر از یک‌ونیم متر) قرار می‌دهد و از این ماجرا فیلم می‌گیرد. بعد از تمام شدن مدت‌زمان آزمایش وقتی گوشی از آب درمی‌آید مشاهده می‌کنید که صفحه‌نمایش آسیبی ندیده است. در کمال تعجب اسپیکر و میکروفون هم سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند. حتی درگاه شارژ گوشی هم دچار مشکل نشده و دوربین هم مثل همیشه کار می‌کند. نتیجه‌ی این آزمایش خیلی جالب و البته عجیب است شاید به این وسیله عده‌ای دیگر کنجکاو شده و دست به آزمایش‌هایی بزنند تا بدانند آیا این گوشی در شرایط سخت‌تر هم از خود مقاومت نشان می‌دهد یا خیر؟

به‌هرحال ما که انجام دادن چنین آزمایش‌هایی را به شما توصیه نمی‌کنیم!

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی مقاومت اکسپریا X در آب کم‌عمق را ببینید.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar کامران

    دلیل منفی سازی ها مشخص است. یک استراتژی مقابله منفی و بزرگ کردن معایب ریز و یا حتی عیب تراشی مدتی است از طرف برندهای کره ای و اخیرا چینی به یک عنوان یک ابزار تخریب و حذف رقیب به شدت مورد استفاده قرار میگیرد.

  2. Avatar محسن

    من از سونی خیلی خوشم میاد.نمیدونم چرا اینقد منفی ازش حرف میزنن.کیفیت سونی برای من ثابت شده
    گزینه بعدی من بعد از این سونیZ که دارم قطعا سونی هست.فقط امیدوارم قیمتهاش تو ایران سر به فلک نکشه

  3. Avatar پدرام

    این گوشی با اینکه میان رده محسوب میشه در تست سرعت شانه به شانه گلکسی S7 و آیفون ۶S ظاهر شده و همچنین ال جی G5 و htc 10 را پشت سر گذاشته. الان هم این تست ضد آب بودن یک سورپرایز دیگه است. حالا فکر کنید گوشی قدرتمند Xperia X Performance سونی چگونه خواهد بود…واقعا سونی فوق العاده عمل کرده و علی رغم تبلیغات منفی علیه خودش داره ثابت میکنه واقعا بهترین برند حال حاضر گوشی های هوشمند است….

    1. Avatar محمد سپاهان

      والا بخدا حرفاتو قبول داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه