[ویدیو] تست سرعت وان‌پلاس ۳ و آیفون ۶s

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از راه‌های مقایسه‌ی گوشی‌های هوشمند، پیاده کردن تست‌های مختلف در زمینه‌هایی مثل سرعت، مقاومت، آنتن‌دهی و… روی آن‌هاست. این‌بار نوبت به گوشی‌ تازه‌وارد وان‌پلاس ۳ رسیده که این‌روزها سر وصدای زیادی بر پا کرده و به‌خاطر مشخصات فنی قدرتمند و در عین‌حال قیمت مناسبش حسابی به چشم آمده است.

یک کاربر یوتیوب با پیاده کردن تست سرعت روی وان‌پلاس ۳ و آیفون ۶s دست به مقایسه‌ی این دو گوشی زده تا به‌این‌وسیله نتیجه بگیرد آیا مشخصات فنی قوی از جمله رم ۶ گیگابایتی وان‌پلاس ۳ می‌تواند دلیلی باشد برای ‌این‌که این گوشی در کاربرد روزمره و سرعت عملکرد به یک گوشی محبوب مثل آیفون ۶s برسد؟

شرایط باید یکسان باشد. پس در تست سرعت وان‌پلاس ۳ و آیفون ۶s ابتدا هردو گوشی Reset Factory شده‌اند. هم‌چنین هر دو به یک شبکه‌ی WiFi یکسان متصل شده‌اند و در App Switcher‌ هیچ‌یک اپلیکیشنی باز نیست.

اگر فکر می‌کنید وان‌پلاس ۳ برنده‌ی این مسابقه‌ی سرعت است، باید گفت که در اشتباه بوده‌اید!

سپس طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده اپ‌های مختلف به‌ترتیب و به‌صورت همزمان در هر یک از گوشی‌ها باز می‌شوند. تایمر روشن است و سرعت کار سنجیده می‌شود.

اگر فکر می‌کنید وان‌پلاس ۳ برنده‌ی این مسابقه‌ی سرعت است، باید گفت که در اشتباه بوده‌اید. درست است که این گوشی لااقل روی کاغذ با مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای ظاهر شده اما در تست سرعت با آیفون ۶s نه‌چندان جدید حتی قابل‌مقایسه نبود! این یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌هاست برای این‌که باور کنیم داشتن قدرت سخت‌افزاری بالا بدون پشتیبانی مناسب نرم‌افزاری چندان ثمربخش نیست.

البته ناگفته نماند که عملکرد وان‌پلاس ۳ هم نسبتا خوب بود و این تست بیش‌تر ثابت کرد آیفون ۶s فوق‌العاده عمل می‌کند. ضمنا همچنان که در ویدیو می‌بینید وان‌پلاس ۳ در بعضی موارد از جمله سرعت باز شدن دوربین بهتر از آیفون عمل کرد. شاید با یک به‌روزرسانی خوب یا بهبود firmware‌ های آینده، نقص‌های فعلی هم برطرف شوند.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی تست سرعت وان‌پلاس ۳ و آیفون ۶s را ببینید.

منبع: BGR

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar Yousef

    بیایید یکم منصف باشید نسبت به قیمتش، وان پلاس ٣ فوق العادست میشه گفت قیمتش تقریبا نصف ایفون ۶s هست اگه میخواست یه چیزه عالی وارده بازار کنه حداقل دویست دلار بهش اضافه میشد

  2. Avatar mehdiborshedi

    به نظر من مقایسه این دو گوشی اصلا عاقلانه نیست چون زمانی میشه آیفون رو با گوشی دیگه ای مقایسه کرد که سیتم عامل اون هم ios باشد نه اندروید اگر اپل انحصارش رو روی سیتم عاملش از بین ببره و دیگر گوشی ها هم از این سیستم عامل استفاده بکنن دیگر هیچ حرفی برای گفتن نداره و بیشتر موفقیت و سرعت عمل بالا این گوشی فقط مدیون سیستم عاملشه نه سخت افزار
    گوشی اچ تی سی باید با دیگر گوشی های اندرویدی مقاسه بشه نه آیفون با ios

    1. Avatar آرمان

      دوست عزیز گوشی one plus مال htc نیست

    2. Avatar Ali S

      وان پلاس خودش یه شرکته
      وان پلاس ۳ هم محصولشه!
      به اچ تی سی و سری وان اون ربطی نداره

  3. Avatar ads

    در این که سیستم عامل و سی پی یوی آیفون فوق العاده هستند شکی نیست.
    ولی باتوجه به اینکه رزولوشن صفحه این دو گوشی خیلی با هم اختلاف دارند، مقایسه درستی نمیتونه باشه یعنی تراکم پیکسلی آیفون ۳۲۶ – تراکم پیکسلی وان پلاس ۴۰۱ –
    ولی باز هم اختلاف سرعت خیلی بالا بود.

  4. Avatar Next is Now

    اگه مردی بیا با S7 بجنگ این چیه آخه

    1. Avatar R.Ashrafi666

      عزیزم s7 edge دو مدلش باخت

  5. Avatar ولی

    توصیه میکنم ویدیوی مقایسه ی چنل tech trinkets رو هم بذارید اونجا گوشی وان پلاس ۳ روت شده و توسط ترمینال مشکل مموریش رفع شده و بشدت با آیفون رقابت میکنه خانم سلیمانی

  6. Avatar sepehr

    ۶gb رم!!!!!! خخخخ . فقط قبل از اینکه سامسونگیا بگن جنس چینی به درد نمیخوره و اگه راس میگن با s7 مقایسه کنن عرض کنم ویدئوی مقایسه با s7 هم موجوده که حدود ۴۴ ثانیه از ۶s عقب میمونه.

    1. Avatar امیر

      عزیزه من CPU گوشی های اپل رو سامسونگ میزد تا قبل این سری ۶ و ۶s , … الانم خوده اپل میخواد با سامسونگ دوباره کار کنه
      مغز گوشی و تبلت های اپل ساخته سامسونگه دیگه چه حرفی واسه گفتن میمونه؟؟؟

      1. Avatar sepehr

        چه ربطی داره که کی میزنه؟؟؟؟ ما داریم محصولات هر برند رو با هم مقایسه میکنیم. با دقت بیشتری کامنت بذارید خواهشا

  7. Avatar alex

    بازم به سامسونگ!!!!
    این با ۶ گیگ رم روش سفید! هر بار یه تمپل ران رو از اول لود میکنه کاملا معلومه رمش در حد ddr2 هم نیست
    همیشه سامسونگ باید این آبرو ریزی اندرویدی ها رو جمع کنه

  8. Avatar amir.A

    ایا باز هم ایمان نمی اورید ؟

  9. Avatar محمد

    ios همیشه اپ هاش سریع باز میشدند. از قدیم هم به این معروف بود که خیلی سریع هست اما واقعا با اینکه خودم آیفون ۶s دارم فکر نمی کردم اندروید با ۶ گیگ رم و بالاترین مشخصات بین گوشی ها اینقدر عقب بمونه در زمینه سرعت.
    البته هرچند همه چیز سرعت نیست اما خب تاثیر زیاد در کاربری گوشی داره. جدی میگم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه