[ویدیو] خرچنگی که با دوربین گوپروی رهاشده در کف اقیانوس سلفی می‌گیرد!

۲۴ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

کسانی که دوست دارند وقت خود را در بعدازظهر یک روز تعطیل با ماهی‌گیری بگذرانند، معمولا به امید یک شکار هیجان‌انگیز از خانه بیرون می‌زنند. البته خیلی‌وقت‌ها ماهی‌گیری فقط بهانه است و گذراندن وقت کنار رودخانه و فکر کردن و باز هم فکر کردن در سکوت به‌اندازه‌ی کافی می‌تواند عالی باشد؛ حتی اگر یک ماهی کوچولو هم نصیب‌تان نشود!

با وجود این‌که آب شور به همه‌جای دوربین نفوذ کرده و آن را از کار انداخته بود، کارت حافظه‌ی آن سالم بود.

ویدیویی که در ادامه می‌بینیم توسط یکی از کاربران یوتیوب در این شبکه‌ی اجتماعی منتشر شده و مربوط به روز تولد اوست. او که تصمیم می‌گیرد در روز تولدش در کنار خانواده ماهیگیری کند، شکار عجیبی به تورش می‌خورد که از یک ماهی بزرگ هم هیجان‌انگیزتر است: یک دوربین گوپروی رها شده در کف اقیانوس!

او می‌گوید: دوربین کاملا با صدف پوشیده شده و معلوم بود حداقل یک سالی زیر آب بوده است. حدس می‌زدم دیگر به درد نخورد اما به‌هرحال به محض این‌که به خانه رسیدم، آن را تمیز کرده و قطعاتش را بیرون آوردم. با وجود این‌که آب شور به همه‌جای دوربین نفوذ کرده و آن را از کار انداخته بود، در کمال تعجب دیدم که کارت حافظه‌ی آن سالم است.

آخرین چیزی که در این حافظه ثبت شده فیلم بسیار جالبی از دو سال پیش است که نیم‌ساعت آن بعد از افتادن دوربین در آب ضبط شده است. ظاهرا دوربین گوپروی پیداشده در کف اقیانوس متعلق به شناگری بوده که می‌خواسته از زیر آب فیلم‌برداری کند اما قبل از شروع کار دوربین توی آب می‌افتد و قسمت جالب ماجرا از همین‌جا شروع می‌شود. دوربین بعد از رها شدن در آب تا نیم‌ساعت دیگر هم فیلم‌برداری می‌کند و حتی صدای صاحبان دوربین را می‌شنویم که سعی می‌کنند آن را پیدا کنند.

خرچنگ مدتی مشغول وارسی دوربین می‌شود، بعد کمی جلوی آن می‌ایستد و آدم فکر می‌کند می‌خواهد از خودش سلفی بگیرد!

وقتی بالاخره دوربین روی کف اقیانوس قرار می‌گیرد، برای مدتی صحنه‌ی آرامش زیر آب را می‌بینیم اما بعد یک خرچنگ نزدیک می‌شود. صحنه‌ی عجیبی است؛ شاید خیلی‌ها با دیدنش هیجان‌زده نشوند اما به نظر من کاملا عجیب و جذاب است که خرچنگ انگار مدتی مشغول وارسی دوربین می‌شود، بعد مدتی جلوی آن می‌ایستد و آدم فکر می‌کند می‌خواهد از خودش سلفی بگیرد! بعد هم خیلی آرام و خونسرد دوربین را تنها می‌گذارد و می‌رود.

این کاربر یوتیوب بعدها نوشته بود واکنش خیلی‌ها به این فیلم منفی بود و من را به ساخت ویدیوی تقلبی برای تبلیغ دوربین‌های گوپرو متهم کردند. اما پیش از این هم ویدیوهای مشابهی از دوربین‌های گوپروی سقوط‌کرده در آب یا دره در همین شبکه‌ی یوتیوب منتشر شده بود و این حرفی نیست که من برای اولین بار زده باشم.

این دوربین گم شده بود و صاحبش هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد نتیجه‌ی کارش را میلیون‌ها نفر در اینترنت ببینند. ای کاش می‌شد آن خرچنگ را هم پیدا کرد تا فیلم دو سال پیش خود را ببیند!

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیو را ببینید.

منبع: C Net

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه