[ویدیو] راهکار چینی‌ها برای حل مشکل جای پارک

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر فکر می‌کنید مشکل ترافیک و جای پارک در مملکت ما بیداد می‌کند، بگذارید کشور چین را هم برا‌ی‌تان مثال بزنیم. ترافیک سنگین در چین تلفات می‌دهد؛ طوری که ممکن است چینی‌های برخی اوقات حتی یکی دو روز را پشت ترافیک زندگی کنند. این همه ماشین در چین، نیازمند جای پارک هستند. پیدا کردن جای پارک به یکی از مشکلات دارندگان خودرو در چین تبدیل شده است. با این حال، برخلاف ممکلت ما که اصولا کسی در آن به فکر حل مشکل جای پارک نیست، چینی‌ها برنامه‌ای در ذهن‌شان دارند.

ربات، خودش موقعیتی که در آن قرار دارد و محلی که باید برود را تشخیص می‌دهد.

شرکت چینی Yeefung Technology خبر از ساخت تکنولوژی جدیدی برای پارک خودکار ماشین‌ها داده است. با استفاده از این تکنولوژی، خودروها روی سطحی متحرک سوار می‌شوند. این سطح، خودش هوش مصنوعی دارد و می‌تواند با استفاده از لیزرها، خودرو را در محل‌های مشخص شده پارک کند.

China-Parking-2

ربات، خودش موقعیتی که در آن قرار دارد و محلی که باید برود را تشخیص می‌دهد، اما برای اینکه بداند کجای پارکینگ می‌تواند جای پارک خالی پیدا کند، با یک کامپیوتر مرکزی ارتباط برقرار می‌کند.

زمانی هم که بخواهید خودرو را از پارک در بیاورید، دوباره سطح متحرک به سراغ خودروی‌تان می‌رود و آن را به صورت اتوماتیک، از پارک در می‌آورد و در مقابل‌تان قرارش می‌دهد.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی که از این ربات چینی منتشر شده است را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Reuters

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه