[ویدیو] چطور جهت فیلم‌ را در آیفون تغییر دهیم؟

۲۳ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موقع فیلم‌برداری با تلفن همراه، به اشتباه گوشی را به‌صورت عمودی در دست گرفته باشید و بعد نظرتان درباره‌ی جهت فیلم‌برداری عوض شده باشد. در این شرایط حتی اگر گوشی را بچرخانید، فیلم نهایی چندان جالب از آب درنمی‌آید و موقع تماشای فیلم حتما با مشکل مواجه می‌شوید. با چرخاندن گوشی، فیلم هم می‌چرخد و به این‌ترتیب نمی‌توانید فیلم را به همان‌صورتی که می‌خواهید تماشا کنید.

هنگام فیلم‌برداری با گوشی با هر جهتی فیلم‌برداری را شروع می‌کنید، جهت ویدیو تا پایان ضبط به همان‌صورت تعیین می‌شود.

متاسفانه این مشکل درمورد فیلم‌برداری با گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد و با هر جهتی فیلم‌برداری را شروع می‌کنید، جهت ویدیو تا پایان ضبط به همان‌صورت تعیین می‌شود. علت سخت بودن تماشای ویدیوهایی که در حین ضبط تغییر جهت می‌دهند هم همین است.

برای کاربران آیفون این مشکل راه‌کارهای ساده‌ای دارد؛ این راهکارها در ویدیویی که با هم می‌بینیم، به‌صورت گام‌به‌گام آموزش داده می‌شوند. کافی‌ست بعد از فیلم‌برداری به iMovie بروید و از قسمت پایین کلید Share را انتخاب کنید. حالا وقت ساختن یک فیلم جدید بر اساس همان فیلمی است که قبلا گرفته‌اید. پس گزینه‌ی Create New Movie را انتخاب کنید. حالا صحنه‌های فیلم را در نمایشگرتان می‌بینید. کاری که باید انجام دهد چرخاندن و عوض کردن جهت فیلم است که البته به ساده‌ترین شکل انجام می‌شود. این کار را می‌توانید با حرکت انگشت‌تان انجام دهید. اگر هنوز از قسمت ابتدای ویدیو ناراضی هستید، می‌توانید از طریق همین برنامه این قسمت از فیلم را ببرید.

همه‌ی این کارها را نه‌تنها در آیفون بلکه با مک هم می‌توانید انجام دهید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیو را با زیرنویس فارسی ببینید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سعید

    با سلام
    عالی بود این راه حل
    با تشکر فراوان

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه