[ویدیو] ۷ سازه که می‌توان آن‌ها را از فضا دید

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مطمئنا این را شنیده‌اید که می‌گویند دیوار چین تنها سازه‌ای است که از کره‌ی ماه دیده می‌شود، با این حال، این موضوع صحت ندارد. بناهای زیادی هستند که به دست بشر ساخته شده‌اند و طبق ادعاهای مختلف، از فضا می‌توان آن‌ها را دید. با تمام این اوصاف، قبل از هر چیز باید این فضا را برای خودمان مشخص کنیم؛ اینکه منظور از فضا، دقیقا چه فاصله‌ای از کره‌ی زمین، و چه ارتفاعی از سطح دریا را می‌گوید؟

با این حال، ویدیویی برای‌تان پیدا کرده‌ایم که از هفت سازه‌ای که از فضا قابل رویت است، صحبت می‌کند. این ویدیو مشخصا به اینکه منظور از فضا، چقدر فاصله است، اشاره نکرده، اما می‌توانیم تخمین بزنیم که احتمالا منظورشان، فاصله‌ی مدار نزدیک به زمین است. این فاصله، ۱۶۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین را شامل می‌شود.

ویدیوی زیر را ببینید و خودتان هم کمی به آنچه می‌گوید فکر کنید، آیا واقعا می‌توان این سازه‌ها را از فضا دید؟

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    هیچ سازه ای حتی از مدار زمین دیده نمیشه( بدون ابزار). تنهاچیزهایی رو که میشه تشخیص داد جاده ها و پل های طولانی روی تنگه ها هستندکه به علت وجود نداشتن هیچ خط صاف و طولانی در طبیعت قابل تشخیص هستند.

  2. Avatar Mostafa

    ربطی نداشت !! والا من شنیده بودم دیواره چین رو میشه به شکل خیلی ریز مثل یه طناب دید

  3. Avatar KaTa

    تا اونجایی که من میدونم سازه به یک چیزی مثل برج ایفل میگن یا مثلا قسمت بالایی برجها مثل برج میلاد خودمون دریاچه و جنگل ، سازه؟؟!!

  4. Avatar رضا

    پس پالم دبی چی . اونکه خیلی بزرگتر از اینهاست . به نظرم مقایسه کاملی نیست

  5. Avatar مصطفی

    فکر کردیم ،‌نشد.
    فکر نکنید، نمیشود.

  6. Avatar امين

    سلام.
    این ویدیو روی “بی نظیر” و “منحصر به فرد بودن” این ۷ چیز تأکید دارد، نه روی “قابلیت دیده شدن”.
    عنوان انگلیسی ابتدای آن را به دقت بررسی کنید.
    وگرنه هیچکدامشان بدون زوم چندصد برابری قابل دیدن نبودند.
    مثلاً آن اثر انگشت، با مقایسه با درخت مجاورش، مشخص است که چند ده متر بیشتر پهنا ندارد. چنین وسعتی با چشم غیر مسلح، به زور از فاصله حدود ۱۰ کیلومتری قابل تشخیص است، آن هم نه با جزئیات. چه برسد به فاصله حدأقل ۴۰۰ کیلومتری نزدیکترین ماهواره ها.

    روی زمین پدیده های دست ساز و مصنوعی و گاهی طبیعی بسیار زیبا و کم نظیر بسیار فراوانی وجود دارد که هر از مدتی برنامه گوگل ارت یا سایر برنامه ها و شرکت های نظیر آن، کلیپ های جالبی از آنها میسازند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه